• Anonym (Lärare2018)

    Lärarlöner 2018

    Jobbar som lärare men har funderingar på att byta skola. Vill gärna ha lite information om hur ni andra lärare ligger till lönemässigt 2018 inför eventuella förhandlingar.

    Jag ligger just nu på 33.800:- och jobbar på högstadiet.

    Planerar att söka en tjänst på mellanstadiet, men har behörighet att undervisa på gymnasial nivå.

    Vad har du för lön och jobbar du på låg, mellan, hög eller gymnasiet?

  • Svar på tråden Lärarlöner 2018
  • Anonym (ääää)

    det hänger nog rätt mycket på var i landet du arbetar, inte så mkt vilket stadium. Lönerna är rätt olika i olika områden, men jag har för mig att du kan googla på det 

  • Anonym (Lärare2018)

    Klart det beror på vart man bor. Finns inget som förhindrar att man skriver det i sitt svar om man vill.

    Man kan kolla det på lönesök om man är med i något lärarförbund, men de siffrorna är alltid något släpande. Är mer intresserad av hur mycket lärare faktiskt tjänar 2018, gärna efter årets lönerevision som nog är på gång på rätt många skolor.

    Tidigare trådar om ämnet börjar få så många år på nacken så dags för uppdatering ????

  • Anonym (.....)

    Jag tjänar 31500/månad. Jobbar på mellanstadiet men är behörig upp till och med gymnasiet. Legitimerad.

  • Anonym (K)

    Jag jobbar just nu på låg- och mellanstadiet på en större kommunal skola i Stockholm. Är legitimerad hela vägen upp till gymnasiet. Har jobbat i snart 6 år men varit föräldraledig två gånger under den tiden. Tjänar 36000 kr/månad.

  • Anonym (37 000)

    Lärare f-6, arbetar på mellanstadiet, 11 års erfarenhet, kranskommun till Stockholm, 37 000:-/månad.

  • Anonym (Ralf)

    Jobbat 14 år, 4 ämnen varav 2 på gymnasienivå och 2 till år 9. Lön 33.500/mån på gymnasiet just nu.

  • s0me1ne

    JObbar mellanstadiet i en liten kommun med ekonomiska problem. Tjänar ca 31500. Behörig upp till högstadiet. 

  • Anonym (Lärare A)

    Runt 29000. Jobbar på liten friskola i Stockholm. Är kvar där för att det är så trevligt och lugnt där.

  • Anonym (Lärare A)

    Just det: Har jobbat i 20 år och är behörig för gymnasiet.

  • Anonym (AK)

    Har 29000 efter sex år på högstadiet i Öresundsregionen. Legitimerad grundskollärare 4-9 och gymnasielärare.

Svar på tråden Lärarlöner 2018