• ungkvinna1

    Fel yrke?!

    Jag antar att det finns många som arbetar inom vården så jag behöver er hjälp. Har arbetat inom vården i strax 2 år och har börjat komma till insikt om att det inte är rätt yrke för mig. Det medicinska ansvaret finner jag besvärande och jag är alltid orolig på jobbet. Jag är en person som är väldigt noggrann och trivs inte alls bra med de medicinska arbetsuppgifterna. Trodde att känslan skulle övergå men har varit lika besvärad sedan dag 1.

    Vad ska jag göra? Jag har börjat på arbetsplatsen relativt nyligen och vet inte om jag skall säga upp mig eller inte, ge mig era råd...

  • Svar på tråden Fel yrke?!
  • magicmint

    Vad har du för yrke?


    Mitt råd till dig är att försöka hitta ett annat jobb så du inte blir utan inkomst, är det själva arbetsplatsen eller är det yrket i sig som du inte trivs med? 

  • ungkvinna1
    magicmint skrev 2018-03-24 20:19:12 följande:

    Vad har du för yrke?

    Mitt råd till dig är att försöka hitta ett annat jobb så du inte blir utan inkomst, är det själva arbetsplatsen eller är det yrket i sig som du inte trivs med? 


    Hej, man skulle kunna säga att jag arbetar som obehörig undersköterska. Utför ungefär samma arbetsuppgifter som de utbildade på min arbetsplats, har visserligen ingen utbildning inom detta men ändock några års erfarenhet. Trivs bra på arbetsplatsen men inte arbetsuppgifterna (hatar allt som har med injektioner att göra)

    Mvh
  • magicmint
    ungkvinna1 skrev 2018-03-24 20:32:37 följande:
    Hej, man skulle kunna säga att jag arbetar som obehörig undersköterska. Utför ungefär samma arbetsuppgifter som de utbildade på min arbetsplats, har visserligen ingen utbildning inom detta men ändock några års erfarenhet. Trivs bra på arbetsplatsen men inte arbetsuppgifterna (hatar allt som har med injektioner att göra)

    Mvh

    Förstår!


    Jag håller på att utbilda mig till undersköterska, men asså alla är olika, man kan inte tycka om allting och nu har du ju provat eller hur? :) Vad är du intresserad av och vad skulle du kunna jobba som? 


    Hoppas du hittar något du gillar!

  • Tow2Mater

    Kanske rikta in dig på mer teknisk specialitet inom vården, typ röntgenassistent, eller annat tekniskt. Där du har nytta av din vårderfarenhet.

  • ungkvinna1
    Tow2Mater skrev 2018-03-25 00:38:17 följande:

    Kanske rikta in dig på mer teknisk specialitet inom vården, typ röntgenassistent, eller annat tekniskt. Där du har nytta av din vårderfarenhet.


    Tack för svar! Jag kommer utbilda mig inom ett annat område, detta arbetet har varit temporärt :)
  • ungkvinna1
    magicmint skrev 2018-03-24 23:31:31 följande:

    Förstår!

    Jag håller på att utbilda mig till undersköterska, men asså alla är olika, man kan inte tycka om allting och nu har du ju provat eller hur? :) Vad är du intresserad av och vad skulle du kunna jobba som? 

    Hoppas du hittar något du gillar!


    Jag skulle kunna tänka mig att fortsätta arbeta inom vården ett tag till, det är detta med injektioner som jag är obekväm med. Har givit det en chans och det känns ändå inte bra, tycker inte riktigt att det är mina arbetsuppgifter. Känns dumt att gå till ledningen och "arbetsvägra"
Svar på tråden Fel yrke?!