• Sofiiakarin

    Hinnsvepning

    Hej alla!

    Ni som gjort hinnsvepning. Gav det dig ngn effekt? Ska göra om 2 dagar. Är på BF +5 idag! Är så tacksam för alla svar! <3

  • Svar på tråden Hinnsvepning
  • FruganD

    Fick hinnsvepning med fjärde barnet på BF + 3, vid 20-tiden på kvällen. Vid 23 började jag känna av lite värkar, föddes sedan 04:53 <3

    Allt beror ju på hur mogen man är när hinnsvepningen görs. Lycka till :)

  • Sofiiakarin
    FruganD skrev 2018-03-21 08:10:57 följande:

    Fick hinnsvepning med fjärde barnet på BF + 3, vid 20-tiden på kvällen. Vid 23 började jag känna av lite värkar, föddes sedan 04:53 <3

    Allt beror ju på hur mogen man är när hinnsvepningen görs. Lycka till :)


    Åh! Va härligt! Jag vet ju inte alls hur de ser ut där nere... Återstår o se.. Är lite orolig nu att jag inte är mogen eller öppen alls.. :( är lite stressad nu över att bli igångsatt... Inget jag vill alls. Tack! <3
  • Sofiiakarin
    928 skrev 2018-03-21 08:27:53 följande:

    12 timmar tog det så kom det ut en liten bebis????


    Åh härliga ord.. Hoppas jag också kan uppleva detta. Bebis i helgen då kanske. Hoppas <3
  • PoWerTeZan

    Jag har under En veckas tid nu fått hinnsvepningar och ska göra min fjärde ikväll...

    Första svepningen; Blödde som tusan i ett dygn, hade molvärk dag två men inga kraftiga sammandragningar. När svepningen gjordes var jag i början av en mognad så ev därför ingenting hände.

    Andra svepningen; Blödde inte lika mycket, städade hela huset när jag kom hem och badade med sonen på kvällen. Fick sedan kraftiga sammandragningar under 2 timmar som avtog när jag somnat.

    Efter denna svepningen fixerade sig bebisen mer eller mindre och då öppen 4 cm. Väldigt lite av livmoderhalsen kvar.

    Tredje svepningen; Mogen, öppen 5 cm, Molvärk och fler sammandragningar från och till, dock inte så kraftiga. Har ätit regelbundet, sovit bra. Vilat mellan städ och tvätt av fönster.. ändå händer inget.

    Slemproppen har gått två gånger under denna veckan men väl nybildats.

    Ikväll gör jag fjärde svepningen så jag vill bara detta ska starta nu eftersom jag vägrar bli igångsatt !

    Idag är jag BF+2 och väntar tredje barnet.

    Första förlossningen startade själv efter BF+5 och var hur bra som helst.

    Andra förlossningen fick sättas igång BF+17 och var en mardröm så aldrig mer...

    Om svepningen lyckas eller ej beror på hur ?mogen? man är. Det som kan hjälpa är även färdknäppen men det är helt upp till kroppen när förlossningen vill starta.

    Lycka till

  • Sofiiakarin
    PoWerTeZan skrev 2018-03-21 09:23:01 följande:

    Jag har under En veckas tid nu fått hinnsvepningar och ska göra min fjärde ikväll...

    Första svepningen; Blödde som tusan i ett dygn, hade molvärk dag två men inga kraftiga sammandragningar. När svepningen gjordes var jag i början av en mognad så ev därför ingenting hände.

    Andra svepningen; Blödde inte lika mycket, städade hela huset när jag kom hem och badade med sonen på kvällen. Fick sedan kraftiga sammandragningar under 2 timmar som avtog när jag somnat.

    Efter denna svepningen fixerade sig bebisen mer eller mindre och då öppen 4 cm. Väldigt lite av livmoderhalsen kvar.

    Tredje svepningen; Mogen, öppen 5 cm, Molvärk och fler sammandragningar från och till, dock inte så kraftiga. Har ätit regelbundet, sovit bra. Vilat mellan städ och tvätt av fönster.. ändå händer inget.

    Slemproppen har gått två gånger under denna veckan men väl nybildats.

    Ikväll gör jag fjärde svepningen så jag vill bara detta ska starta nu eftersom jag vägrar bli igångsatt !

    Idag är jag BF+2 och väntar tredje barnet.

    Första förlossningen startade själv efter BF+5 och var hur bra som helst.

    Andra förlossningen fick sättas igång BF+17 och var en mardröm så aldrig mer...

    Om svepningen lyckas eller ej beror på hur ?mogen? man är. Det som kan hjälpa är även färdknäppen men det är helt upp till kroppen när förlossningen vill starta.

    Lycka till


    Oj!! Du är erfaren hör jag! :D men då gjorde de hinnsvepning tidigt på dig?? Jag fick inte göra tidigare än nu på fredag. Då är jag Bf+7. Min barnmorska sa att de är i de tidigaste laget man gör de då de inte brukar ge resultat annars. Hoppas så. Jag mår bra oså. Men är så rädd för igångsättning! :( Tack! All lycka till dig!
  • PoWerTeZan

    Det är olika från olika landsting men efter min förra förlossning som verkligen var hemsk är jag så rädd för att behöva gå över tiden så länge att jag måste sättas igång igen, därför har jag haft kontakt med en Klara BM de sista veckorna och hon har befogenhet att ge hinnsvepningar från vecka 38 för rädda kvinnor.

    Min vanliga BM får även ge mig svepning men från början sa hon från BF men då jag var hos henne på min BF sa hon att hon kunnat börja ge mig tidigare. Eftersom jag nu gått på förlossningen i samtal och min Klara BM börjat med svepningarma tycker jag det är lika bra hon fortsätter som gör detta mer eller mindre dagligen och kan ge mig bättre tips (kanske bara en inbillning) Jag önskar dig i alla fall all lycka och hoppas verkligen du slipper igångsättning.

  • Sofiiakarin
    PoWerTeZan skrev 2018-03-21 13:52:26 följande:

    Det är olika från olika landsting men efter min förra förlossning som verkligen var hemsk är jag så rädd för att behöva gå över tiden så länge att jag måste sättas igång igen, därför har jag haft kontakt med en Klara BM de sista veckorna och hon har befogenhet att ge hinnsvepningar från vecka 38 för rädda kvinnor.

    Min vanliga BM får även ge mig svepning men från början sa hon från BF men då jag var hos henne på min BF sa hon att hon kunnat börja ge mig tidigare. Eftersom jag nu gått på förlossningen i samtal och min Klara BM börjat med svepningarma tycker jag det är lika bra hon fortsätter som gör detta mer eller mindre dagligen och kan ge mig bättre tips (kanske bara en inbillning) Jag önskar dig i alla fall all lycka och hoppas verkligen du slipper igångsättning.


    Ok jag förstår! :) skönt att de finns undantag! Har hört att igångsättning inte alls är kul för många :( så är nervös för de... Hoppas de funkar för mig på fredag! Tack! <3
  • Sofiiakarin
    Jacqueline skrev 2018-03-21 13:58:45 följande:

    Satte igång ganska direkt (4e grav), gjordes på förmiddag/lunch och bebis föddes på natten.


    OH hoppas! Vilken dag var du på då? <3
Svar på tråden Hinnsvepning