• Äldre 21 Mar 17:51
    2516 visningar
    2 svar
    2
    2516

    HORMONSPIRAL

    Jag har lite funderingar kring mens efter uttag av hormonspiral.

    Den 19 februari-24 februari hade jag min mens, (med hormonspiralen i). Den 2 mars tog jag ut den hos bm och tvp dagar efter det fick jag en vanlig blödning som varade i ca 4 dagar. Min första fråga är om den sista blödningen jag fick var mensen eller blödning pga uttaget??

    Och nu den senaste 1,5 veckan har jag haft kraftig molvärk och haft lätt illamående.. Haft en form av sammandragningar under samlag (som jag märkte under damlaget den 8 mars)... Varit konstig i kroppen och haft väldigt vita flytningar vilket jag ej brukar ha... Min andra fråga är då om det är möjligt att jag kan vara gravid? Fast mitt grav test (rfsu) visade negativt imorse????

  • Svar på tråden HORMONSPIRAL
  • Anonym (Kk)
    Äldre 21 Mar 18:27
    #1

    Hej!

    I mina öron låter detta som något som är kopplat till uttaget av hormonspiralen och inte till en graviditet. Det kan ju hända saker med kroppen efter man avlägsnat en spiral.

    Men jag år ingen expert :) Rådgör med gyn.

  • Äldre 21 Mar 20:22
    #2

    Okej för då borde enligt mina beräkningar min mens komma idag... Eller imorgon..

    Tog ett test imorse men såg ut å va ogiltigt eller negativt.. Osäker på hur jag skall tolka det... :)

Svar på tråden HORMONSPIRAL