• Anonym (Anonym)

    Hur lång tid tog det för dej som mamma att få tillbaka sexlusten efter ha fött barn?

    Frågan är som rubriken lyder

    Hur lång tid tog det för dej som mamma att få tillbaka sexlusten efter ha fött barn?

  • Svar på tråden Hur lång tid tog det för dej som mamma att få tillbaka sexlusten efter ha fött barn?
  • Carambolan

    För mig har den kommit tillbaka på riktigt först när jag slutat amma. I mitt fall 12-18 månader efter varje barn.

  • Anonym (Inte än)

    Inte ännu, men så ammar jag fortfarande också. 17 månader nu...

  • Anonym (Biim)

    Inte ännu. Bara gått 3 mån dock och en förlossningsskada som heter duga så det är väl rädsla för det med. Att något ska gå upp osv.

  • Anonym (X)

    Med första barnet ca sex månader.
    Med andra tre veckor

  • Ukklavek

    1a barnet- lusten fanns tidigt men eftersom det var komplikationer så fick vi vänta ca 2mån.

    2a barnet- så fort stygnen läkt var vi igång igen.

    3e barnet- snitt igen så ca 1 mån.

  • Anonym (Ammar också)

    Ammar min 5-månaders och tror inte ägglossning kommit igång än, märker tydligt att min spontana sexlust hänger samman med ägglossning och cykelns naturliga skiftningar. Så jag har ingen spontan sexlust än, men eftersom jag gärna vill komma igång med sexlivet försöker vi när vi får tid över och då finns den ju där gömd :)

    Men man känner ju sig som en mjölkko och inte så sexuell, som om kroppen bara finns till för den lilla. Men jag tror ju på att sexlust inte är något som normalt sett bara dyker upp en etablerad relation utan spänningar utan måste underhållas och jobbas på.

  • Anonym (Förut)

    Det tog ca 2 veckor att få tillbaka sexlusten och då hade vi sex igen (med första och andra barnet).
    Det tog lite längre tid med tredje barnet för då hade jag så ont i underlivet.

  • Anonym (J)

    Tillbaka som innan: när jag slutade amma (11 mån).

    Däremot smög sig lusten på innan lite då och då, började ha sex igen efter efterkontrollen (typ 6 v)

Svar på tråden Hur lång tid tog det för dej som mamma att få tillbaka sexlusten efter ha fött barn?