• Pr0nographic

    Tvillingar: Amma och föda vaginalt.

    Ni som fött tvillingar vaginalt, hur gick det? Länka/skriv gärna en förlossningsberättelse.

    Vilken vecka? Fick ni ligga på neo? Hur startade det? Ni som har engångsgraviditet bakom er: vad är det för skillnad med tvillingar?

    Hur gick ammningen? Hur länge ammade ni?

    Jag har två barn sen innan.

    Första barnet kunde inte suga, tog inte bröstet och jag fick tyvärr ge upp efter en månad.

    Sen gjorde jag en bröstförminskning.

    Andra sonen kom 2år senare och jag kunde tyvärr bara amma i 2 månader för att ena tutten sinade och jag gav inte tillräckligt med mjölk.

    Är det någon idé att prova amma ändå när tvillingarna kommer?

    Vart hittar man bra och billiga tvillingvagnar? Har ni någon tillsalu så skriv gärna dm.

    Tankarna är många!

    Sorry för långt inlägg. Nervöst med en helt annan form av graviditet.

  • Svar på tråden Tvillingar: Amma och föda vaginalt.
  • Anonym (Mor)

    Min mor födde (mina syskon) vaginalt. Det var hennes första graviditet. Först kom min bror ut med rumpan före, sen kom min syster med ena benet först. Ingen smärtlindring tog min mor.

    Hon ammade till en början men pojken var så hungrig och drack/bet så att brösten började blöda. Han drack och spydde upp blod, då gav hon upp amningen.

    Annars har hon aldrig klagat över något :)

    Jag tycker själv det låter tappert, men ville berätta att såhär kan det gå.

  • LFF
    Pr0nographic skrev 2018-03-22 10:16:41 följande:

    Vart hittar man bra och billiga tvillingvagnar? Har ni någon tillsalu så skriv gärna dm.


    Kolla på Blocket. Vi hade en Bugaboo Donkey Twin och jag ångrade mig aldrig. Det var den enda vagnen vi hade.
  • Anonym (A)

    Jag har två kompisar som fick tvillingar i januari respektive mars.

    Båda födde vaginlat och det gick jättebra. En kompisen sydde två stygn där nere och den andra tre stygn. Hon som födde i januari hade lite långdragen förlossning men hon födde fram dom utan problem och utan hjälpmedel.

    Hon i januari valde att inte amma. Hon kände själv att hon inte skulle få göra annat än att sitta och amma så hon försökte inte ens medan hon som fick nu i mars ammar och pumpar emmellanåt så hennes sambo kan mata ibland med nappflaska.

    Hon som fick i januari köpte sin tvillingvagn på lekmer. Det var halva priset då det var fjolårets modell. En Emmaljunga Viking.

    Min andra kompis köpte en begagnad Emmaljunga Viking på blocket för en bra peng

Svar på tråden Tvillingar: Amma och föda vaginalt.