• Moodie

    Hur länge tog det för dig att bli gravid?

    Hur länge tog det för er att bli gravida? 


    Har skrivit månader/cykler eftersom en cykel oftast är kring 1 månad. Vissa har dock kortare eller längre, därav att jag skrivit som jag gjort. 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur länge tog det för dig att bli gravid?
  • Anonym (K)

    Första gången blev jag gravid direkt första gången han (eller någon annan för den delen) kom i mig. Andra och tredje gången blev jag inte gravid trots försök nära ett år så det blev via IVF. Båda graviditeterna från ivf slutade dock i tidigt missfall.

  • Anonym (Första)

    Första barnet tog tre försök/cyker, sedan en oplanerad graviditet som slutade i missfall, nästa planerade tog sig på första försöket.

  • Anonym (Längtar)

    Första gången tog det 2 år och 3 månader trots att de inte kunde hitta något fel med vare sig ägglossning eller hormoner.

    Andra gången tog det 1 månad, denna gången med en ny man.

    Tredje gången pågår just nu. Fortfarande med samma man och vi är i andra försöksmånaden... Hoppas hoppas!

  • Anonym (..)

    Första gången hände de första gången jag hade oskyddat.. det var inte planerat!

    Andra gången hände de andra cykeln då var de planerat (fast första cykeln hade vi ifs inte sex på ägflossning så kanske räknas som första försöket där med!)

  • Min tur

    2 år 4 månader. Fertilitetsutredningen visade inga hinder för oss att bli gravida på egen hand. Nästan exakt 1 år efter utredningen fick vi vårat efterlängtade plus. Går in i vecka 11 på söndag.

  • elyse

    Första barnet tog femton månader. När hon blev till testade jag ProgesterAll för första gången. Andra barnet blev (också) till på första försöket med ProgesterAll.

  • Milian03
    elyse skrev 2018-03-22 21:49:12 följande:

    Första barnet tog femton månader. När hon blev till testade jag ProgesterAll för första gången. Andra barnet blev (också) till på första försöket med ProgesterAll.


    Hej!

    Jag har precis beställt progesteronkräm och tänkte testa det denna cykeln. Blir vårt fjärde försök med ett missfall.... Hur länge smörjde du? Och när började du smörja? :)
  • elyse
    Milian03 skrev 2018-04-30 00:15:14 följande:

    Hej!

    Jag har precis beställt progesteronkräm och tänkte testa det denna cykeln. Blir vårt fjärde försök med ett missfall.... Hur länge smörjde du? Och när började du smörja? :)


    Man ska börja på Dag 1 i menscykeln, men eftersom jag inte har någon cykel jag märker av (Har PCO) så började jag bara. Tog som en ärta morgon och kväll. Smorde på olika ställen med tunn hud.

    Jag fortsatte att smörja till v 14-15.
  • Milian03
    elyse skrev 2018-04-30 00:49:48 följande:

    Man ska börja på Dag 1 i menscykeln, men eftersom jag inte har någon cykel jag märker av (Har PCO) så började jag bara. Tog som en ärta morgon och kväll. Smorde på olika ställen med tunn hud.

    Jag fortsatte att smörja till v 14-15.


    Jaha jag är redan på dag 2 i menscykeln. Får inte hem den förrän senare i veckan. Trodde man skulle börja runt äl...
  • elyse
    Milian03 skrev 2018-04-30 13:07:37 följande:

    Jaha jag är redan på dag 2 i menscykeln. Får inte hem den förrän senare i veckan. Trodde man skulle börja runt äl...


    Man får med en bipacksedel med information. :)
  • Milian03
    elyse skrev 2018-04-30 16:14:51 följande:

    Man får med en bipacksedel med information. :)


    Okej vad bra. Har två missfall i bagaget nu så är rädd att gå igenom det igen :'(
  • Anonym (fw)

    23 månader, så nästan 2 år. Nu sitter jag här med min 2månaders bebis <3 
    Kör inte med skydd nu efteråt för vi tänker att tog det så länge att bli gravid så kanske det tar lika lång tid igen, så lika bra att inte ha skydd, och händer de så händer de :) Hade bara varit roligt att få ett till barn så tätt efter första <3

  • Milian03
    Anonym (fw) skrev 2018-04-30 16:50:06 följande:

    23 månader, så nästan 2 år. Nu sitter jag här med min 2månaders bebis <3 

    Kör inte med skydd nu efteråt för vi tänker att tog det så länge att bli gravid så kanske det tar lika lång tid igen, så lika bra att inte ha skydd, och händer de så händer de :) Hade bara varit roligt att få ett till barn så tätt efter första <3


    Åh grattis! Använde du rosenrot den gången det gick vägen?
  • Anonym (fw)
    Milian03 skrev 2018-05-01 00:20:04 följande:
    Åh grattis! Använde du rosenrot den gången det gick vägen?
    Nää, körde på som vanligt ;) Men hade däremot en kompis som tipsade om just rosenrot som jag tänkt att köpa efter nästa men, meeen just den månaden så hände Det :D :D
    Jag skulle jag bara testa "för skojjs skull" och då visade det svagt svagt positivt, så svagt att sambon inte ens trodde på det :) Så provade 2 h senaste, då visade det ännu mer positivt. Gick och köpte ett clearblue digitalt dagen efter där det stod Gravid vecka 1-2.. :D Vi grät av lycka :') 
  • Anonym (fw)
    Anonym (fw) skrev 2018-05-20 18:27:48 följande:
    Nää, körde på som vanligt ;) Men hade däremot en kompis som tipsade om just rosenrot som jag tänkt att köpa efter nästa men, meeen just den månaden så hände Det :D :D
    Jag skulle jag bara testa "för skojjs skull" och då visade det svagt svagt positivt, så svagt att sambon inte ens trodde på det :) Så provade 2 h senaste, då visade det ännu mer positivt. Gick och köpte ett clearblue digitalt dagen efter där det stod Gravid vecka 1-2.. :D Vi grät av lycka :') 
    efter nästa mens*
  • Anonym (Mamman)

    Sju månader, andra sju också, men det slutade med tidigt missfall

Svar på tråden Hur länge tog det för dig att bli gravid?