• Anzil

    Bilar som säljs 7-12 tusen - Hur pålitligt är det?

    Hej!

    Bilar som säljs på 7-12 tusen kronor. Hur säker kan man egentligen vara att det är väl fungerade bil, men även framförallt hur säker kan man vara att den inte är stulen eller liknade och ''ägaren''/säljaren vill bara bli av med den så fort som möjligt och nöjer sig med 12 tusen kronor.

    Det är ju oerhört billigt, så pass billigt att man blir misstänktsam.

    Vad tror ni?

    Hur kan man vara säker till hundra procent?

  • Svar på tråden Bilar som säljs 7-12 tusen - Hur pålitligt är det?
  • Kjell2

    Ägarförhållander är lätt att kolla.

    Räkna inte med toppkvaliter och problemfritt ägande med en bil för 12 000 kr. Den är nog rätt sliten.

  • Anzil
    Kjell2 skrev 2018-03-22 19:31:16 följande:

    Ägarförhållander är lätt att kolla.

    Räkna inte med toppkvaliter och problemfritt ägande med en bil för 12 000 kr. Den är nog rätt sliten.


    Hur kollar man vem som är den ritkiga ägaren då?

  • Kjell2
    Anzil skrev 2018-03-22 19:55:55 följande:

    Hur kollar man vem som är den ritkiga ägaren då?


    Bilregistret hos transportstyrelsen.
  • Jemp

    Ägrregister och leg är ju lätt att kolla. 100% säker på problemfritt bilägande kan man ju inte vara. Är man kunnig går det dock att göra bra köp, är man inte kunnig är det nog bättre om man kan lägga lite mer pengar.

  • punktslash

    Det är lite lotteri med så billiga bilar. Har man otur får man ett vrak som antingen bör skrotas omedelbart, alternativt kostar en förmögenhet att hålla rullandes. Har man tur får man en bil som fungerar utmärkt många tusen mil.

    Jag har köpt båda varianterna.

  • Anzil
    punktslash skrev 2018-03-23 08:50:11 följande:

    Det är lite lotteri med så billiga bilar. Har man otur får man ett vrak som antingen bör skrotas omedelbart, alternativt kostar en förmögenhet att hålla rullandes. Har man tur får man en bil som fungerar utmärkt många tusen mil.

    Jag har köpt båda varianterna.


    Hur kan man veta att bilen fungerar som den skall?

    Jag är den typen som är naiv av mig, så hur kan man veta rent exakt?
  • Kjell2
    Anzil skrev 2018-03-23 22:24:10 följande:

    Hur kan man veta att bilen fungerar som den skall?

    Jag är den typen som är naiv av mig, så hur kan man veta rent exakt?


    Man provkör, låter någon som kan hjälpa till. 100%säker kan du aldrig bli. Räkna snarare med att en bil för 12 000 kommer krångla och kosta en del i service
  • Themis
    Anzil skrev 2018-03-23 22:24:10 följande:
    Hur kan man veta att bilen fungerar som den skall?

    Jag är den typen som är naiv av mig, så hur kan man veta rent exakt?
    Man tar med sig någon som är bra på bilar och låter dem kolla den.

    Eller så låter man bli att köpa en så billig bil, tror jag. Finns en hög risk att det blir mer reparationsräkningar än nytta av den.
    Nej, jag tvättar inte min bil. Jag vattnar den för att se om den växer och blir en buss. /sarcasticquotes
  • Madicken Madicken
    Anzil skrev 2018-03-22 18:21:50 följande:

    Hej!

    Bilar som säljs på 7-12 tusen kronor. Hur säker kan man egentligen vara att det är väl fungerade bil, men även framförallt hur säker kan man vara att den inte är stulen eller liknade och ''ägaren''/säljaren vill bara bli av med den så fort som möjligt och nöjer sig med 12 tusen kronor.

    Det är ju oerhört billigt, så pass billigt att man blir misstänktsam.

    Vad tror ni?

    Hur kan man vara säker till hundra procent?


    Men herregud! Är du uppvuxen på Djursholm eller?

    Vilka undringar 8-|
Svar på tråden Bilar som säljs 7-12 tusen - Hur pålitligt är det?