• Anonym (Varför får jag inte göra abort)

    Varför får jag inte göra abort?

    Var idag och skulle göra abort då jag fick reda på att jag är gravid i för ett par dagar sedan. Hade senaste mens 23/1. Han ville inte fortsätta med abort då de inte kunde se ngt på VUL. Jag är helt förstörd. Vill bara få bort detta. Nu måste jag vänta ännu längre. Får så kraftiga smärtor i magen så vet inte var jag ska ta vägen. Någon som vart med om ngt liknande? Mår så dåligt psykiskt. Ville ju bara få bort detta.

  • Svar på tråden Varför får jag inte göra abort?
  • Anonym (Olivia)
    Anonym (Varför får jag inte göra abort) skrev 2018-03-23 18:06:34 följande:

    Lovar att åka in då.


    Och kom tillbaka och berätta hur det gick
  • Meriall

    Jag hade ont precis på samma sätt som du när jag hade utomkvedes. Jag hade åkt in och kollat även om du inte har ont just då. Jag gjorde det bara "för säkerhets skull" och blev då inlagd akut och opererad inom en timme för så bråttom var det. Hade inte alls ont just när jag åkte in.

  • Anonym (Varför får jag inte göra abort)
    Meriall skrev 2018-03-25 07:59:18 följande:

    Jag hade ont precis på samma sätt som du när jag hade utomkvedes. Jag hade åkt in och kollat även om du inte har ont just då. Jag gjorde det bara "för säkerhets skull" och blev då inlagd akut och opererad inom en timme för så bråttom var det. Hade inte alls ont just när jag åkte in.


    Oj. Jag hade ont i natt igen och det stack på vänster sida. Låg och härdade ut. Borde såklart åkt in... pratade med vårdupplysningen och de sa också att jag borde åka in även fast det slutat göra sådär jätteont.
  • Anonym (Olivia)
    Anonym (Varför får jag inte göra abort) skrev 2018-03-25 16:45:52 följande:

    Oj. Jag hade ont i natt igen och det stack på vänster sida. Låg och härdade ut. Borde såklart åkt in... pratade med vårdupplysningen och de sa också att jag borde åka in även fast det slutat göra sådär jätteont.


    Till mig sa gynekologen när de inte kunde hitta fostret att om du får ont på vänster sida måste du komma i direkt.
  • Anonym (Bm)
    Anonym (Varför får jag inte göra abort) skrev 2018-03-25 16:45:52 följande:

    Oj. Jag hade ont i natt igen och det stack på vänster sida. Låg och härdade ut. Borde såklart åkt in... pratade med vårdupplysningen och de sa också att jag borde åka in även fast det slutat göra sådär jätteont.


    Är du inte rädd om ditt liv ts?
  • Meriall

    Har du utomkvedes är smärtan inre blödningar för att äggledaren håller på att brista. Gör den det kan du dö och du lär svimma av av smärta. När det slutar göra ont så är det för att kroppen absorberar det blir som kommit av sprickan. Sedan blöder det mer och gör ont igen. Det kommer liksom inte göra ondare än detta utan komma och gå tills den spricker och då är det verkligen livsfarligt. Snälla TS åk in.

  • Anonym (Id)
    Anonym (Varför får jag inte göra abort) skrev 2018-03-25 16:45:52 följande:

    Oj. Jag hade ont i natt igen och det stack på vänster sida. Låg och härdade ut. Borde såklart åkt in... pratade med vårdupplysningen och de sa också att jag borde åka in även fast det slutat göra sådär jätteont.


    I FÖRRGÅR skrev två personer som jobbar med detta att du borde åka in akut. Akut betyder nu, direkt. Varför i helvete sitter du fortfarande hemma?
  • SysterY
    Anonym (Id) skrev 2018-03-25 17:22:49 följande:

    I FÖRRGÅR skrev två personer som jobbar med detta att du borde åka in akut. Akut betyder nu, direkt. Varför i helvete sitter du fortfarande hemma?


    Antagligen för att hon själv anser att det inte är akut... Kan också bara så art hon pratat med 1177 pch kommit fram till att det kan vänta till imorgon.
  • Anonym (Id)
    SysterY skrev 2018-03-25 17:34:15 följande:

    Antagligen för att hon själv anser att det inte är akut... Kan också bara så art hon pratat med 1177 pch kommit fram till att det kan vänta till imorgon.


    Om hon beskrev exakt samma sak för 1177 som hon gjorde här finna det inte en chans att de skulle säga att det kan vänta till imorgon.

    Sen kvittar det lite vad man själv anser. Två medicinskt utbildade som jobbar specifikt inom detta område säger åt henne att åka on akut. En snabb googling berättar för en att under sådan omständigheter bör man söka akut vård.
Svar på tråden Varför får jag inte göra abort?