• Mm81

    Förvirrad

    Trött och förvirrad ! Kärleken till mina barns mamma så väl hustru är så enorm ! Hon har släppt bomben om att hon hittat ett nytt boende till saken hör att vi har levt i ett ekkorhjul och hon tror att det blir bättre av att bo på olika håll och se om vi kan hitta tillbaka eller inte , problemet jag ser med denna Idé är att båda jobbar konstiga tider och har barn sedan tidigare och barn tillsammans så enda gången vi kommer att kunna ses är på helgerna när vi lämnat och hämtar barnen känns lite konstigt ! Jag hade velat gå i samtalsterapi eller något liknande med min underbara hustru istället för att bara fly och skylla på att hon vill landa . Vad finns de för hjälp att få egentligen för vuxna som har fått det struligt i livet och mycket har hänt ????

  • Svar på tråden Förvirrad
  • Anonym (Kvinna37)

    Parterapi, terapi på egen hand (verkar som om din fru kan behöva detta). Flytta inte isär, hitta hellre en balans i vardagen där hon kan få egentid.

  • Anonym (ace)
    Anonym (Kvinna37) skrev 2018-03-24 20:34:50 följande:

    Parterapi, terapi på egen hand (verkar som om din fru kan behöva detta). Flytta inte isär, hitta hellre en balans i vardagen där hon kan få egentid.


    Jag håller med om terapi och parterapi. Dock tycker jag att särboskap är ett fullkomligt acceptabelt verktyg.
Svar på tråden Förvirrad