Inlägg från: Anonym (Fundersam) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fundersam)

    Orolig för att aborten inte misslyckades

    Jag genomgick i fredags det sista steget av en medicinsk abort. Fanns ingen plats på sjukhuset och eftersom jag inte ville vänta genomförde jag den hemma. I fredags borde jag ha varit i vecka 5+7. På UL på tisdagen kunde de inte se något foster eller guledäck, men en hinnsäck som storleksmässigt stämde. Jag har sen fredagen inte mått illa/kräkts och jag har inte heller känt molvärk eller uppspändhet. På morgonen fick jag fyra Cytotectabletter i slidan. Somnade en stund, men gick upp efter två timmar och då kom blod. Blodmängden var ungefär som vid lättare mens, men krystade ofta på toan och fick då ut mycket svart blod. Ina direkta klumpar kom (någon gång en pytteliten slemhinnebit, men inte i närheten av vad jag brukar ha vid mens). Tog ytterligare två Cytotectabletter efter ett tag. Kände även mensvärk, men inga sammandragningar. Igår hade mängden blod minskat mycket (fyllde ett par mindre bindor dvs mycket mindre än vanlig mens). Idag blöder det fortsatt en del, men inte så mycket. Tror ni aborten lyckades? Jag var beredd på mycket mer klumpar och slem samt smärtor.

  • Svar på tråden Orolig för att aborten inte misslyckades
  • Anonym (Fundersam)

    Idag kom det plötsligt ut en större mörkröd klump, lite spolformad. Den var kanske 2x3 cm. Har dock aldrig sett annat än röda klumpar.

Svar på tråden Orolig för att aborten inte misslyckades