• joianonni

    Funderingar

    Halloj!
    Jag och min make har funderingar/planeringar att Förflytta oss från Falun till Stockholm men med tanke på bostadskrisen och så så är det ju i princip omöjligt att hitta något där nere. men så kom vi på att kanske är det någon som vill byta lägenhet med oss. hur ska man gå tillväga då ? 

    Har sett tidigare inlägg där folk haft funderingar att flytta till Falun men det var flera år sedan :P

  • Svar på tråden Funderingar
  • Mortiscia

    Kanske satsa på att bo i Uppsala istället? Eller någon annan närliggande ort? Då kan man ändå pendla till Sthlm för att jobba.

  • joianonni

    Uppsala tycker jag är en ganska tråkig stad om jag får säga det själv. Varit där några gånger tröttnade ganska snabbt. Men det vore ju en lösning ändå...

    Men anledningen till flytt är för att vi vill bo nära familj och vänner och då är ju tyvärr även Uppsala lite för långt ifrån trotts att det går att pendla. Så är ul/sl kortet för dyrt.

  • Mortiscia

    Var bor era släktingar och vänner då? Om de bor i Sthlm eller någon förort så är det ju faktiskt rätt nära ändå.

    Enköping är väl närmare btw än Uppsala. Inte heller så spännande stad men ärligt, vilka städer är det i Sverige liksom.

Svar på tråden Funderingar