• Äldre 27 Mar 12:33
    11928 visningar
    6 svar
    6
    11928

    Bärsele för ryggbärande

    Vad har ni för erfarenhet av att bära på ryggen? Med första barnet hade ja en Manducca, den går att bära barnet på ryggen men fick aldrig till det. Kändes lite trixigt å ?svänga runt barnet?. Har en vanlig Baby Björn som ja tycker funkar fint, får inte ont i rygg eller axlar. Men tänker att det vore bra att kunna ha lillebror på ryggen så ja lättare kan leka med storasyster. Baby Björn one känns lite krånglig då man måste dra den över huvudet. Ergobaby 360 verkar bra men ännu bättre vore ju om man kunde ?sätta fast? bebisen i selen och sen ta på den, som en ryggsäck typ. Något tips på sådan modell? Tack :)

  • Svar på tråden Bärsele för ryggbärande
  • Äldre 27 Mar 13:31
    #1

    Jag har en Bethbear, den kan man ha framför sig och bakom sig med barnet vänt mot sig eller från sig. Det var enda modellen som passade min storvuxna man så vi kan turas om ;)

  • Äldre 27 Mar 15:47
    #2

    Tack för tipset!

  • Äldre 27 Mar 16:05
    #3

    Jag har haft en BabyBjörn One, som man ska funka för ryggbärande, men jag tyckte också det var svårt att svänga runt den, och lillen hade inte riktigt stöd för huvudet om han somnade i selen, så jag bar på magen. Min syster hade en ergobaby och bar länge både på rygg och mage.

  • Fru Ve
    Äldre 27 Mar 18:58
    #4

    Jag har haft en Ergobaby och har nu en Tula toddler. Båda går väldigt bra att ha på ryggen. Jag lägger ner selen i soffan, sätter min son på selen och sen sätter jag mig snabbt och sätter på mig selen. Då kan jag få upp honom på ryggen utan hjälp av någon annan. Finns instruktionsvideor på Youtube också på andra sätt att sätta barnet på ryggen själv, med en Tula. Jag älskar Tulan! Ergobabyn är också bra men Tulan ännu bättre.

  • Äldre 27 Mar 19:35
    #5

    I en Stokke MyCarrier spänner man fast barnet först och sen tar man på selen som en ryggsäck. Kolla video på youtube. Men barnet måste kunna sitta själv innan man kan bära på ryggen.

  • Äldre 30 Mar 20:46
    #6

    Att slänga upp barnet på ryggen är en teknik Kan säga att den tekniken är rätt bra att ha även när snart-7åringen trampar snett och vill bli buren på ryggen en liten stund.

    Jag har främst använt Tula Toddler på ryggen. Hade en Ergo tidigare men bytte till Tulan innan vi började bära på ryggen.

Svar på tråden Bärsele för ryggbärande