• Angelaalma

    Vill ha fler barn men en man som säger nej

    Hej där ute

    Jag vill så gärna ha ett till barn så det värker

    Problemet är att min man är 47 och har redan 3 barn sen tidigare plus att vi har 2 gemensamma. Hans äldsta är 22 är jag knäpp som vill ha fler barn? Jag känner bara hur min kropp vill vara gravid och få ett till barn. Jag själv är ensam barn och vill att mina barn ska ha många syskon

    Hjälp mig va ska jag göra ?????????

  • Svar på tråden Vill ha fler barn men en man som säger nej
  • Loigios

    Hans nej väger tyngre än ditt ja. Är han dessutom snart 50 förstår jag att han inte vill börja om med blöjbarn, vakna nätter osv.... Så det enda du kan göra är att gilla läget eller att hitta en ny!

  • sextiotalist
    Angelaalma skrev 2018-03-27 18:10:22 följande:

    Hej där ute

    Jag vill så gärna ha ett till barn så det värker

    Problemet är att min man är 47 och har redan 3 barn sen tidigare plus att vi har 2 gemensamma. Hans äldsta är 22 är jag knäpp som vill ha fler barn? Jag känner bara hur min kropp vill vara gravid och få ett till barn. Jag själv är ensam barn och vill att mina barn ska ha många syskon

    Hjälp mig va ska jag göra ?????????


    Dina barn har många syskon, fyra stycken, även om tre är halvsyskon så är det inget som hindrar en nära relation, inte heller åldersskillnaden. Jag ser hur tighta sonen är med sina äldre halvsyskon
  • Valentina01

    Din mans nej väger tyngre. Dessutom är det inte kul heller för din del att "tvinga/övertala" din man till ett barn han egentligen innerst inne inte vill ha. Njut av dina två barn. Din man har trots allt 5 barn. Hade du velat ha så många barn? 

    Han kanske känner att han vill fokusera på att ha en god vuxenrelation till sina första barn och anser att tiden inte riktigt räcker till för ytterliga en bebis? Då får du acceptera det. 

  • EmberEyes

    Antingen nöjer du dig med antalet barn du har  nu eller så lämnar du denna mannen och skaffar barn på annat håll. Ganska enkel ekvation...

  • Hermioney
    Angelaalma skrev 2018-03-27 18:10:22 följande:

    Hej där ute

    Jag vill så gärna ha ett till barn så det värker

    Problemet är att min man är 47 och har redan 3 barn sen tidigare plus att vi har 2 gemensamma. Hans äldsta är 22 är jag knäpp som vill ha fler barn? Jag känner bara hur min kropp vill vara gravid och få ett till barn. Jag själv är ensam barn och vill att mina barn ska ha många syskon

    Hjälp mig va ska jag göra ?????????


    Du vet väl om att båda dina barn har vars fyra syskon?

    Det är rätt många syskon.
  • Richard1986

    Är han snart 50 och har 5 barn varav de äldsta är vuxna så förstår jag precis varför han inte vill börja om med bebisar....

  • Primér

    Ska ni ha ett förhållande så väger hans nej tyngre, men du kan ju alltid skaffa fler barn med en annan man. Men jag måste nog påstå att din barn har många syskon, så det är nog inte ett argument som håller. 

    Ett problem är också att så länge en kvinna är fertil så kan det vara så att hon aldrig känner sig klar med barnafödandet, det är vår biologi. Men att kroppen vill nått är inte det samma som att det är det mest logiska att göra. 

    Hoppas ni kommer fram till vad som är bäst för hela er familj, både för vuxna och alla barn. 

Svar på tråden Vill ha fler barn men en man som säger nej