• Anonym (10+6)

    Göra abort

    Jag ska göra en medicinsk abort imorgon. Jag är i vecka 10 Just nu. Gör det mycket ont och blöder man mycket?

  • Svar på tråden Göra abort
  • Anonym (Tjej)

    Är det en tvåstegsabort då? De ska vara ganska jobbiga har jag hört, inte blödandet som är väl som lite extra stor mens men att det ska göra ont. Det är individuellt förstås. Har du mycket mensvärk så räkna med att detta också gör ont. 


    Tidiga aborter kan vara helt smärtfria ibland men tror inte tvåstegsaborter kan vara det. 

  • Anonym (ssk)

    Är det så långt gånget kommer det göra ont och blöda en hel del.

    Jag hade valt skrapning!

  • Anonym (10+6)
    Anonym (Tjej) skrev 2018-03-28 13:44:00 följande:

    Är det en tvåstegsabort då? De ska vara ganska jobbiga har jag hört, inte blödandet som är väl som lite extra stor mens men att det ska göra ont. Det är individuellt förstås. Har du mycket mensvärk så räkna med att detta också gör ont. 

    Tidiga aborter kan vara helt smärtfria ibland men tror inte tvåstegsaborter kan vara det. 


    Jag har redan igår tagit en tablett för att mjuka upp så jag antar det?
  • Anonym (V)
    Anonym (Tjej) skrev 2018-03-28 13:44:00 följande:

    Är det en tvåstegsabort då? De ska vara ganska jobbiga har jag hört, inte blödandet som är väl som lite extra stor mens men att det ska göra ont. Det är individuellt förstås. Har du mycket mensvärk så räkna med att detta också gör ont. 

    Tidiga aborter kan vara helt smärtfria ibland men tror inte tvåstegsaborter kan vara det. 


    Alla aborter är ?tvåstegs?. Man får först en tablett man sväljer och sen de vaginala ett par dagar senare.
  • Anonym (V)
    Anonym (ssk) skrev 2018-03-28 13:51:56 följande:

    Är det så långt gånget kommer det göra ont och blöda en hel del.

    Jag hade valt skrapning!


    Det är ganska sällan man får välja fritt.

    Oftast gör kirurgisk bara om det finns något som indikerar att man inte skulle klara av en medicinsk.
  • Anonym (Kommer gå bra)

    Det kommer gå bra! Jag googlade mycket innan och skrämde upp mig, Gör inte det! Det kommer gå bra

  • Anonym (10+6)
    Anonym (Kommer gå bra) skrev 2018-03-28 20:25:20 följande:

    Det kommer gå bra! Jag googlade mycket innan och skrämde upp mig, Gör inte det! Det kommer gå bra


    Får hoppas det! Har precis fått dom första fyra tabletterna
Svar på tråden Göra abort