• Akua

    Någon som kan det här med Feliway?!

    Jag har köpt en som man stoppar i eluttaget.

    Jag undrar om jag kan använda den i några dagar, koppla ur den i några veckor och sen använda den igen?

    Någon som vet om det funkar?

    Syftet är alltså att ge lugn vid lite stressade situationer...

  • Svar på tråden Någon som kan det här med Feliway?!
  • Akua

    Ja om man är på samma ställe ja. Men jag behöver inte använda den när jag är hemma.

    Därför undrar jag kan låta bli att använda den i några veckor och sen använda samma produkt igen när katten ska vara på annat ställe.

  • Glinda från Oz

    Det kan ta upp till en månad med Feliway innan du märker någon skillnad i kattens beteende och det tar ett dygn innan den verkar fullt ut det är inte meningen att den ska användas några dagar här och där. Köp Feliway spray istället den räcker några timmar och har full effekt efter 15 minuter.

  • Akua
    Glinda från Oz skrev 2018-04-08 23:31:27 följande:

    Det kan ta upp till en månad med Feliway innan du märker någon skillnad i kattens beteende och det tar ett dygn innan den verkar fullt ut det är inte meningen att den ska användas några dagar här och där. Köp Feliway spray istället den räcker några timmar och har full effekt efter 15 minuter.


    Ja upp till ett dygn kan det ju ta. Men om det gäller en vecka fyller det ju en funktion.

    Sprayen räcker ca bara 2 timmar har jag läst. Går ju såklart att komplettera.

    Men det jag undrade är om det går att göra så med produkten helt enkelt..
  • Glinda från Oz
    Akua skrev 2018-04-08 23:49:09 följande:

    Ja upp till ett dygn kan det ju ta. Men om det gäller en vecka fyller det ju en funktion.

    Sprayen räcker ca bara 2 timmar har jag läst. Går ju såklart att komplettera.

    Men det jag undrade är om det går att göra så med produkten helt enkelt..


    Sprayen räcker upp till 5 timmar. Det kan som sagt ta upp till en månad innan katterna ändrar beteende av Feliway.
  • Akua
    Glinda från Oz skrev 2018-04-09 08:25:17 följande:

    Sprayen räcker upp till 5 timmar. Det kan som sagt ta upp till en månad innan katterna ändrar beteende av Feliway.


    Jasså? På deras hemsida står det att man ska spraya på nytt efter ca 2h. Nåväl, min katt behöver inte en månad på sig för att reagera på Feliway så den som kopplas in i eluttag funkar bra.

    Men du har inget svar på min fråga? Om den kan vara urkopplad i flera veckor och sen fungera att koppla i igen, eller håller vätskan bara ett visst tag när den väl blivit öppnad?
  • Glinda från Oz
    Akua skrev 2018-04-10 07:05:45 följande:

    Jasså? På deras hemsida står det att man ska spraya på nytt efter ca 2h. Nåväl, min katt behöver inte en månad på sig för att reagera på Feliway så den som kopplas in i eluttag funkar bra.

    Men du har inget svar på min fråga? Om den kan vara urkopplad i flera veckor och sen fungera att koppla i igen, eller håller vätskan bara ett visst tag när den väl blivit öppnad?


    Jag gick in på Feliways egen hemsida och där står det upp till fem timmar. Det står också att msn inte ska göra som du gör eftersom man inte får en bra effekt då.
  • Akua

    Ok, läste om spray när man använder vid transport.

    Men alltså var står det att man inte ska göra som jag ska göra??

    Du verkar tycka att det är väldigt fel av mig att använda den som kopplas i eluttag... förstår inte riktigt varför. Full effekt uppnås efter ca 24h ju!

Svar på tråden Någon som kan det här med Feliway?!