• Anonym (Fyll i anonym signatur)

    Ålderskillnad

    Tycker det där med ålder är så himla knepigt. Jag är mellan 20-25 år (ung kvinna) men ser ut som 18-21. Förra året provade jag appen Tinder för att jag var nyfiken på hur det fungerade, inte för att jag direkt sökte något. Där skrev jag med en kille som ljög om sin ålder. Han går i årskurs 9 men skrev att han var 19 år. Jag hade haft väldigt svårt att avgöra åldern utifrån bilderna för han har mustasch (han passar i det) och kanske lite skäggväxt men inget stubb som syns. Jag är sämst på att avgöra ålder men hade gissat på att han var 17 om jag såg honom ute.

    Sedan i höst så har jag haft en provanställning som lärare på en skola och nu har anställningsformen övergått till fastanställd och jag har sett den här killen på skolan och därifrån fått reda på hans riktiga ålder. Jag tvivlar på att någon "kapat hans identitet".
    Vi slutade skriva redan i mars förra året så vi hann inte skriva så mycket men profilen finns kvar och jag är säker på att det är samma person. 
    Jag skäms otroligt över detta men förstår att jag inte kan rå för det och inget har ju hänt. Jag har försökt undvika hela grejen och låtsas som att jag glömt det.

    Jag vet inte om han sett min bild som jag hade för den hade jag bara någon vecka innan jag tog bort den och övrig information från sidan. Anledningen till att jag minns honom så väl (skrev förstås med några fler än bara han) är att jag tyckte han hade väldigt vackra ansiktsdrag och det tycker jag faktiskt fortfarande. 

    Skammen är oerhörd och jag är orolig för om det är något fel på mig. Jag kommer naturligtvis inte göra något för jag är vuxen och han är inte det! Vi är på två helt olika nivåer mentalt och jag är inte ett dugg attraherad av hans intellekt.

    Det slog mig bara att det är otroligt svårt att se åldern och att det faktiskt finns så många i högstadiet som har haft samlag/sex med personer i min ålder eller äldre, med tanke på att man får ha sex när man fyllt 15 och att många börjar ha det redan innan den åldern (tyvärr).

    Vad tänker ni om allt det här? Jag känner inte att jag behöver råd och tips om hur jag ska hantera situationen på jobbet för "det som hände har jag redan glömt". Känner bara att det antingen är svårt att avgöra åldern på folk idag.

    Vill även poängtera att många på jobbet trott att jag inte är en dag äldre än 20 och att jag aldrig i högstadiet hade någon klasskamrat som hade ansiktsbehåring. Och den här killen är född i Sverige så det är inget fuffens med födelsedatumet eller annat, det stämmer att han ska gå i 9an.

  • Svar på tråden Ålderskillnad
  • cleanbandit

    Se det inte som ett problem. Ibland så är det svårt att avgöra någons ålder utifrån bild. Det var killens fel att han utgav sig för att vara någon han inte var.

Svar på tråden Ålderskillnad