• Anonym9998

    Kunde inte tyda ultraljudet i vecka 8?

    Hej. Jag är gravid i vecka 8 eller ja de var vad jag trodde. Och enlig ungdomsmottagningen skulle jag vara i vecka 11.

    Igår var jag och gjorde ett ultraljud men dom kunde inte tyda det?

    I säcken där fostret var kunde de se gulesäcken. Sen var där något som tickade men för långsamt för att vara ett foster.

    Sen var dör även något som kunde vara ett dött foster men sen började dom tro att de var två mindre som dom inte kunde se hjärtat ticka på ännu. Dom sa att jag var knappt i vecka 6? Men jag plussade för 4 veckor sedan? Alltså i vecka 2 men de är väl jätte skumt att plussa i vecka 2?

    Tog digitalt test hemma och sånt med streck på ungdomsmottagningen och de visade två starka streck direkt?

    Har ny tid till ultraljud om en vecka. Men jag undrar om någon varit med om samma?

  • Svar på tråden Kunde inte tyda ultraljudet i vecka 8?
  • Anonym9998
    Prinzessan skrev 2018-03-30 09:50:13 följande:

    Men vad konstigt! Hur skulle de gå vidare?


    De bokade in mig på ett nytt ultraljud efter en vecka för att sen om de växte. Annars kunde jag ställa in mig på att de är ett missfall. Men de såg så konstigt ut så vet inte vad jag ska tro eller hur jag ska hantera detta nu. Jag är inställd på att de är ett missfall
  • Prinzessan
    Anonym9998 skrev 2018-03-30 10:12:01 följande:

    De bokade in mig på ett nytt ultraljud efter en vecka för att sen om de växte. Annars kunde jag ställa in mig på att de är ett missfall. Men de såg så konstigt ut så vet inte vad jag ska tro eller hur jag ska hantera detta nu. Jag är inställd på att de är ett missfall


    Okey fy vad tråkigt! Skriv när du vet <3
  • Anonym9998
    Prinzessan skrev 2018-03-30 11:10:57 följande:

    Okey fy vad tråkigt! Skriv när du vet <3


    Ja verkligen :/ ja de ska jag göra :)
  • Anonym9998
    Jag är bara jag skrev 2018-03-30 15:13:07 följande:

    V.2 är man inte ens gravid- man blir gravid v.3. Bara ett nytt VUL kan ge klart besked.


    Ja precis derför de är så skumt :/
  • Anonym9998
    milli79 skrev 2018-03-30 16:09:36 följande:

    Håller tummarna för dig


    Tack :)
  • Anonym9998

    Nu har jag varit på de andra ultraljudet och de var tyvärr missfall. :(

    Dom mätte fostret till vecka sex och jag skulle idag vara i vecka 9 :/

    Så jag tog första tabletten idag för att stöta ut de. Vill inte gå och vänta på att de ska blöda ut av sig själv för de kan ju ta veckor :/

  • elinafinabajs

    Ursäkta att jag frågar då jag antar att de kan va jobbigt att prata om men hade du några graviditets symptom dom sista veckorna eller dog de som av även fast fostret va kvar?:/

    Skulle vara i vecka 5 men på ultraljudet trodde dom jag blivit nybefruktad och fatta inte hur jag kunnat känna av de. Dom såg som en prick och nån celldelning men de va för litet för å va ett foster ens och jag plussade för 3 veckor sedan

  • Anonym9998
    Prinzessan skrev 2018-04-05 15:58:05 följande:

    Nej fy vad tråkigt!!! Önskar dej all lycka i framtiden.


    Ja de är lite trist. Tack :)
  • Anonym9998
    elinafinabajs skrev 2018-04-05 22:07:00 följande:

    Ursäkta att jag frågar då jag antar att de kan va jobbigt att prata om men hade du några graviditets symptom dom sista veckorna eller dog de som av även fast fostret va kvar?:/

    Skulle vara i vecka 5 men på ultraljudet trodde dom jag blivit nybefruktad och fatta inte hur jag kunnat känna av de. Dom såg som en prick och nån celldelning men de va för litet för å va ett foster ens och jag plussade för 3 veckor sedan


    Jag hade gravsymptomer hela tiden fram tills jag var på första vul då ställde jag in mig på att de var MF så då slutade jag känna grav symptomer.

    Är man inställd på att man är gravid tror jag att man känner av symptomens mer men vet man sen att de tex blivit MF så tappar man mycket av symptomens. :/

    Detta kom ju inte som en chock för mig då jag var inställd på att de var MF.

    Hoppas de går bättre för dig. Lycka till :)
  • Akireb
    Anonym9998 skrev 2018-04-06 13:42:49 följande:

    Jag hade gravsymptomer hela tiden fram tills jag var på första vul då ställde jag in mig på att de var MF så då slutade jag känna grav symptomer.

    Är man inställd på att man är gravid tror jag att man känner av symptomens mer men vet man sen att de tex blivit MF så tappar man mycket av symptomens. :/

    Detta kom ju inte som en chock för mig då jag var inställd på att de var MF.

    Hoppas de går bättre för dig. Lycka till :)


    Beklagar, förstår hur jobbigt det är.

    För två år sedan var jag på rul i v 20 och då

    Visade der sig att barnet dött kansle tre veckor tidigare i v16-17. Min kropp fortsatte vara gravid och jag kände mig gravid fram till slutet.

    :/
Svar på tråden Kunde inte tyda ultraljudet i vecka 8?