• jeanettenettan

    Torsk 6mån

    Hej!
    Min son har fått torsk i mun(tror jag) vit beläggning och började få de i veckan, men idag verkade han har svårare äta...han bruka ha väldigt bra aptit.

    Kan barn få mkt problem om de har torsk?

    Sen läste jag om att de kan spridda sig till mig som ammar och ner i slidan, jag har haft ont där nere öven att de  sticker gör ont i brösten, kliar.

    Nu vänder jag mig till er som haft de själv och på ert barn: kanske dumma frågor men inga elaka kommentarer nu. Tack :D

     Vad har ni gjort blivit bättre? funkar mineralvattern(vichy)? För barnets mun?
    Eller går de över själv?

    Vad gjorde du som mamma fick du medicin?

    Kan svamp smitta om jag har sex med min man?

    andra tips?

    glad påsk på er

  • Svar på tråden Torsk 6mån
  • Pr0nographic

    Wishy vatten funkade galant :) skaka ur kolsyran i en pantflaska och spruta in i barnets mun 2-3 gånger om dagen med en spruta eller pipett.

    Min äldsta hade och försvann väldigt fort av det.

    Lycka till :)

  • jeanettenettan

    Någon som vet om den kan smittas ner till slidan för mig mamman läste de?
    Är de som svamp man får eller?
    Kan de då smittas via sex?

  • Pr0nographic
    jeanettenettan skrev 2018-03-31 22:38:22 följande:

    Någon som vet om den kan smittas ner till slidan för mig mamman läste de?

    Är de som svamp man får eller?

    Kan de då smittas via sex?


    Nej. Det smittas inte så, det är två helt separata svamptyper
  • Kodia

    Tänk på att det ska vara just Vischyvatten, inte typ Ramlösa. (minns inte vilket ämne det är i, men det finns inte i Ramlösa, Loka osv. Googla!)
    Jag gav en tesked Vischyvatten efter han ätit.
    Och nej, det är inte skönt att ha det själv heller... Baddade brösten med Vischy också. Det försvann på några dagar, har jag för mig.

  • IrriteradMamma
    Pr0nographic skrev 2018-03-31 23:29:43 följande:

    Nej. Det smittas inte så, det är två helt separata svamptyper


    Det kan visst vara samma. Jag fick det på fler ställen när dottern hade torsk. Candida, googla.

    För henne hjälpte inte vishyvatten, lindrade dock mina besvär på brösten. Man kan lika gärna blanda bikarbonat med vatten själv, samma sak.
Svar på tråden Torsk 6mån