• Fröken lillasyster

    "Babygaranti"- funkar den? Någon som fått pengar tillbaka?

    På vår lista över tänkbara kliniker för ÄD finns AvaPeter. En bidragande orsak till det är deras sk garantipaket -att man får pengar tillbaka om man inte lyckas. Undrar nu om någon köpt detta paket och kommit dithän att ni verkligen fått pengar tillbaka? Är de seriösa och håller vad de lovar?

  • Svar på tråden "Babygaranti"- funkar den? Någon som fått pengar tillbaka?
  • Anonym (isa)

    Tycker det låter oseriöst med sådan "reklam" vad hittar du när du googlar om kliniken? Vad säger folk som varit där?

  • Fröken lillasyster

    Ja, det är just detta jag är nyfiken på; Det alternativet kostar ju en del men om de faktiskt återbetalar om man inte lyckas är det ju ett alternativ som bör övervägas! Men det vore intressant att veta om någon som varit där köpt just detta paket faktiskt fått pengarna tillbaka om det inte lyckats. Vet inte om fler kliniker har liknande paket?

  • Anonym (isa)

    Men åker du till ett annat land med likvärdig vård så kan fk betala. Kommer dock inte ihåg om det var del eller hela priset

    En snabb googling så är det iaf ett positivt omdöme om dem som jag hittar.

    Önskar dig all lycka till.

    (Själv körde vi äggdonation i Riga dock inte på någon ava klinik, med tvillingar som resultat)

  • UndrandeSökare
    Anonym (isa) skrev 2018-04-02 22:55:35 följande:

    Men åker du till ett annat land med likvärdig vård så kan fk betala. Kommer dock inte ihåg om det var del eller hela priset

    En snabb googling så är det iaf ett positivt omdöme om dem som jag hittar.

    Önskar dig all lycka till.

    (Själv körde vi äggdonation i Riga dock inte på någon ava klinik, med tvillingar som resultat)


    Det går endast att få pengar av Fkassan om man använder sig av öppen donation. I Riga är all donation anonym enligt lag.

    Öppen donation finns i Danmark, Finland, Island och USA. INTE Lettland.

    Men nu var det ju inte det utan AvaPeter trådstartaren frågade om.
  • UndrandeSökare
    Fröken lillasyster skrev 2018-04-01 21:03:17 följande:

    På vår lista över tänkbara kliniker för ÄD finns AvaPeter. En bidragande orsak till det är deras sk garantipaket -att man får pengar tillbaka om man inte lyckas. Undrar nu om någon köpt detta paket och kommit dithän att ni verkligen fått pengar tillbaka? Är de seriösa och håller vad de lovar?


    Om du lyssnar på podden "Jag vill ha barn" på acast så har den ena deltagaren i den podden Cilla nyligen köpt just det garantipaketet hos AvaPeter. Hon berättar om hela sin resa. Hon säger att man får 80% av pengarna tillbaka om man inte fött ett barn efter 4 insättningar. De sätter in 1 blastos varje gång. Hon blev gravid för första gången någonsin hos AvaPeter på första försöket. Är nu i v.12. Har tidigare gjort 10 misslyckade behandlingar i Danmark.
  • Anonym (isa)
    UndrandeSökare skrev 2018-04-06 11:08:26 följande:

    Det går endast att få pengar av Fkassan om man använder sig av öppen donation. I Riga är all donation anonym enligt lag.

    Öppen donation finns i Danmark, Finland, Island och USA. INTE Lettland.

    Men nu var det ju inte det utan AvaPeter trådstartaren frågade om.


    Sa inte att jag sökt pengar från fk. Fö så skrev jag likvärdig vård med andra ord samma regler som vi har här i Sverige som ett tillägg då det handlade om att få tillbaka pengar.

    Det jag skrev inom parantes var mina erfarenheter i Riga/Lettland.

    De som håller på och ska in i karusellen med äggdonation vet detta om dold och öppen donator. Därav min erfarenhet inom parantes.
  • UndrandeSökare
    Fröken lillasyster skrev 2018-04-01 21:03:17 följande:

    På vår lista över tänkbara kliniker för ÄD finns AvaPeter. En bidragande orsak till det är deras sk garantipaket -att man får pengar tillbaka om man inte lyckas. Undrar nu om någon köpt detta paket och kommit dithän att ni verkligen fått pengar tillbaka? Är de seriösa och håller vad de lovar?


    www.acast.com/jagvillhabarn/fromrussiawithlove--11

    I detta avsnitt berättar de allt om AvaPeters babygaranti och hur det går till, vilka undersökningar som görs och vilka mediciner man använder.
    Mycket användbart om man funderar på att vända sig till den kliniken.
  • UndrandeSökare
    Fröken lillasyster skrev 2018-04-06 22:16:41 följande:

    Tack för tipset! Ska lyssna på denna!


    AvaPeter brukar också ordna seminarier varje år i Stockholm och Göteborg har jag läst, om man vill komma och lyssna på dem och ha chans att fråga dem frågor direkt. Ifall du kan ta dig till Stockholm eller Göteborg så kan ju det vara ett alternativ kanske?

    Jag vet inte datumen för när de kommer hit nästa gång men om du googlar hittar du säkert.

    Jag har läst en bok som heter "Operation barn, om kampen för att bli förälder" av Marie Granmar och hon fick barn tack vare kliniken AvaPeter. Boken finns att köpa på Bokus och Adlibris.

    Nyligen visades en dokumentär på SVT som heter "Fertilitet på is" och i en liten del av den filmen pratar de om AvaPeter. Programmet finns fortfarande att se på svtplay i några dagar till tror jag.
Svar på tråden "Babygaranti"- funkar den? Någon som fått pengar tillbaka?