• katrinp

    Räkningar.

    Hur många fasta utgifter har ni varje månad, tex barnomsorg, hyra, tv, bredband osv?

  • Svar på tråden Räkningar.
  • aerial

    CSN

    Spotify

    El

    Leasingbil

    Bahnhof

    Förskola

    3

    Hyra

    Lån

    A-kassa

    Fackavgift, personliga försäkringar och barnförsäkring dras på lönen vid utbetalning.

  • SilverEmma

    Bolån, csn, a-kassa/facket, fritidsavgift, bredband, el, uppvärming, sotning, försäkring på bil, hus, hund, katt och familj. Sopor, vatten, radiotjänst, netflix, HBO, mat, bränsle. Och så nöjen.

    Det blir lite pengar varje månad. 

  • katrinp

    Tack så mycket för svar! Fick för mig att vi hade väldigt mycket men samtidigt fanns det inte mycket som jag kunde ta bort heller. Nu ser jag att det inte bara är vi. Fick för mig att de pratade om att man inte borde ha mer än 10 fasta kostnader/månad i något avsnitt av lysfällan och tyckte det lät väldigt lite...

  • Gizmo

    Hyra
    El
    Tv-avgift
    Payex
    Swedbank
    Hyresgästföreningen
    Facket
    A-kassan
    Hemförsäkring
    Personförsäkring
    Telia

  • sextiotalist
    katrinp skrev 2018-04-03 16:47:04 följande:

    Hur många fasta utgifter har ni varje månad, tex barnomsorg, hyra, tv, bredband osv?


    Hyra, el, försäkringar, telefon/bredband, fack/A-kassa. Det är de viktigast. Sedan har vi några lull-lull-utgifter som Netflix, några tidningsprenumationer som återkommer varje månad. 
    Utöver detta, medlemskap som har årsavgifter.

    Vi kommer snart få fiber, då kommer den fasta telefonen bli IP-telefon, så kommer den kostnaden bli väldigt låg. Vi kommer nog alltid ha ett fast telefonnummer, dels för att det är enkelt och dels för att vi ofta inte ens är tillgängliga på mobilen hemma (ljudlöst och ligger på fel ställe) 
  • Fia 28

    Bostadslån, bostadsvederlag, bredband, tv-avgift, el, dagis, försäkringar, fackavgift. Mat och bränsle om det räknas. 

  • Sanjos
    Hyra, El, CSN, Mobil, internet, fritids, A-kassa, gymkort, hyresgästföreningen, försäkringar.







Svar på tråden Räkningar.