• markstrom

    Tillbaka pengar från fogden

    Hej. De är så att jag har haft en liten skuld hos kronofogden på 2880 kr. Jag har nu en fråga jag förstår ju att skatteverket skickar mina pengar till kronofogden för att lösa den skulden. Men när jag idag kollade på mitt utbetalningskvitto står de att dom har fört över 5600 kr till kfm för aktuell skuld. Jag ringde såklart i panik till kfm som sa att enda skulden som fanns var just den på 2880kr. Jag ringde skatteverket som sa att kronofogden betalar ut överbliven summa av pengarna till mig. Men nu till min fråga är de någon som varit med om detta och vet hur länge de tar efter fogden fått skattepengarna till skulden att dom betalat ut resterande pengar till mig.? Enligt han på skatteverket går de fort. Frågan är bara vad man anser som snabbt . Samt betalar dom ut på avi eller till mitt privata konto? Idiotiska kommentarer undanbedes tacksamt.

  • Svar på tråden Tillbaka pengar från fogden
  • Tussilago1978

    Många som läst men ingen svarat. Hur har det gått?

  • Anonym (E)

    Om du uppgett ett kontonummer får du in dom på kontot annars avi. Du kan maila uppgifterna.

    Från det att pengarna kommit till fogden tar det inte många dagar innan du får tillbaka dom.

Svar på tråden Tillbaka pengar från fogden