• Anonym (förba­nnad tjej)
    Äldre 3 Apr 21:35
    6309 visningar
    11 svar
    11
    6309

    Gjorde jag fel som bad om kondom?!

    Jag går inte på något preventivmedel (p.g.a att jag mått dåligt och inte hanterar hormoner särkilt bra) och lever på Natural Cycles (Vilket inte alls är 100% säkert). Under flera månaders tid har det nu av olika skäl råkat bli så att sambon ejakulerat i mig (kondom spruckit, vi vart dumma etc..) och jag vart tvungen att ta dagen efter pill (tot. 3ggr.). Varje gång har detta lett till att jag mått rent av SKIT och vill aldrig någonsin behöva ta skiten igen (ja jag har bokat tid till att sätta in spiral..)

    Nu har vi grälat då min sambo kom på/i mig igen. Under samlaget bad jag honom TVÅ gånger använda kondom men han sa "det behövs inte än" tills han tillslut kom på mig (han fick dra ut i sista sekund). Han blir då arg för att jag säger till honom att jag bad om att han skulle ta på sig kondom..

    Han menar nu att det är fel av mig att jag blivit arg på honom för att han faktiskt inte kom i mig, och att jag aldrig någonsin längre är den som initierar sex. Jag menar, du är dum i huvudet klart som fan jag blir arg då jag bad TVÅ FKN ggr att ta på dig kondom. Hade jag kunnat trycka bort honom hade jag hämtat skiten själv.

    Jag vill veta om jag är den som är tokig eller om jag har en poäng i detta? 

  • Svar på tråden Gjorde jag fel som bad om kondom?!
  • Anonym (nx)
    Äldre 3 Apr 21:57
    #1

    Nej, du är inte tokig.
    Kanske lika bra att använda kondomen från första början?

  • Äldre 3 Apr 22:17
    #2

    Du har monpol på att bestämma de regler din sambo måste följa för att få ha sex med dig. Inget konstigt med det. Mår du skit av dagen efter piller och tvingas ta dessa för att sambon inte har koll på när det är dags att dra ut den, ja då känns kondom som ett rimligt önskemål från dig.

  • Anonym (K)
    Äldre 3 Apr 22:19
    #3
    +1

    Ni måste ha kondom redan från början av sexet. Hoppas ni förstår det. Man kan bli gravid även om han inte kommer i en.

  • Äldre 3 Apr 23:07
    #4

    Du kan tala om för din sambo att han har tre val:
    1) Inget sex alls
    2) Kådis hela samlaget
    3) Sterilisera sig

  • Äldre 3 Apr 23:38
    #5

    Det är ju sol klart om en vill ha kondom så används kondom svårare är det inte
    Jag fattar inte varför han inte vill använda kondom han slipper ju en massa oro från din sida, nä stå på dig använd kondom.

  • Anonym (Runka­)
    Äldre 4 Apr 00:42
    #6

    Tycker du har rätt. Håll honom på avstånd och låt honom runka i mörkret. Ett tag.

  • Anonym (V)
    Äldre 4 Apr 11:18
    #7

    Ge honom en lektion i blommor och bin. Och skräm honom lite med allt vad ett barn innebär. ;)

    Sen såklart, ställ kravet att det blir inget sex utan kondom! Klart du kan putta bort honom! (annars är det ju våldtäkt)

  • Anonym (likna­nde)
    Äldre 4 Apr 11:39
    #8

    Du har inte fel och STÅ PÅ DIG!!! 

    Jag var i en jätteliknande situation, räknade cykel, använde kondom för det mesta men vi var något slarviga. Jag blev gravid, gick igenom en hemsk abort (massa komplikationer och det tog typ 2 månader för mig att få aborten, trots att jag visste jag var gravid bara 2 v efter samlaget). 


    Det var inte värt det. Det var hemskt. Nu har jag spiral och det är så skönt! Vägra sex tills du satt in den. Dessutom sätter dom inte in den om dom tror att du kan vara gravid, även med kondom, så avstå en hel månad istället och sen sätter du in spiral.

  • Anonym (Hm)
    Äldre 4 Apr 13:34
    #9
    Anonym (nx) skrev 2018-04-03 21:57:00 följande:
    Nej, du är inte tokig.
    Kanske lika bra att använda kondomen från första början?
    Håller med
  • Anonym (Anna)
    Äldre 6 Apr 13:37
    #10
    Anonym (förbannad tjej) skrev 2018-04-03 21:35:30 följande:

    Jag går inte på något preventivmedel (p.g.a att jag mått dåligt och inte hanterar hormoner särkilt bra) och lever på Natural Cycles (Vilket inte alls är 100% säkert). Under flera månaders tid har det nu av olika skäl råkat bli så att sambon ejakulerat i mig (kondom spruckit, vi vart dumma etc..) och jag vart tvungen att ta dagen efter pill (tot. 3ggr.). Varje gång har detta lett till att jag mått rent av SKIT och vill aldrig någonsin behöva ta skiten igen (ja jag har bokat tid till att sätta in spiral..)

    Nu har vi grälat då min sambo kom på/i mig igen. Under samlaget bad jag honom TVÅ gånger använda kondom men han sa "det behövs inte än" tills han tillslut kom på mig (han fick dra ut i sista sekund). Han blir då arg för att jag säger till honom att jag bad om att han skulle ta på sig kondom..

    Han menar nu att det är fel av mig att jag blivit arg på honom för att han faktiskt inte kom i mig, och att jag aldrig någonsin längre är den som initierar sex. Jag menar, du är dum i huvudet klart som fan jag blir arg då jag bad TVÅ FKN ggr att ta på dig kondom. Hade jag kunnat trycka bort honom hade jag hämtat skiten själv.

    Jag vill veta om jag är den som är tokig eller om jag har en poäng i detta? 


    Köp kondomerna som heter easy De spricker aldrig. Kolla också datumet.Gamla kondomer har större risk att spricka.
  • Äldre 6 Apr 14:56
    #11

    Håller med alla andra inlägg, du gör inte fel som kräver kondom, han gör fel som har sex med dig och struntar i kondom.

Svar på tråden Gjorde jag fel som bad om kondom?!