• Äldre 7 Apr 11:28
    6425 visningar
    4 svar
    4
    6425

    Ni som hyrt villa utomlands?

    Är ett gäng som funderar på att hyra villa/ lägenhete i Kroatien via TUI. Dock har jag aldrig gjort det förut . Får man nyckeln hemskickad? Har man någon ångerrätt? Nån som vill berätta :) tips och råd

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-04-07 11:40
    Finns det några mer bra uthyrare (sidor) som är pålitliga som ni kan rekommendera?

  • Svar på tråden Ni som hyrt villa utomlands?
  • Äldre 7 Apr 11:33
    #1
    Humlan88 skrev 2018-04-07 11:28:27 följande:

    Är ett gäng som funderar på att hyra villa/ lägenhete i Kroatien via TUI. Dock har jag aldrig gjort det förut . Får man nyckeln hemskickad? Har man någon ångerrätt? Nån som vill berätta :) tips och råd


    Ångerrätt - kolla vilkor från TUI
    Nyckel - hämtas oftast på något lokalt kontor. 

    Ska ni laga mat själva - försök kolla mataffärer i närheten
    Är det gångavstånd dit ni vill? Om inte hyr bil
  • bubotr­ee
    Äldre 10 Apr 15:18
    #2

    Hej,


    Jag har ingen erfarenhet av att hyra av TUI förut, men vi har hyrt via airbnb.com och pratat med många andra som gjort det också. Det har fungerat jättebra och varit väldigt bra boenden. Man har mailkontakt med ägaren eller den som sköter uthyrninger och sen möter de en på plats när man kommer. Det går i de flesta fall få städning som ingår och ofta får man mycket bra boende för pengarna. Provade en annan site i NY för några år sedan ocksp, roomorama tror jag den hette. Det fungerade också väldigt bra, menvet inte om den är lika utbredd i Europa som Airbnb.


    Lycka till!


  • bubotr­ee
    Äldre 10 Apr 15:21
    #3

    Hej igen,

    jag har förresten ett tips till. När vi var i Kroatien trodde jag att det var fisk och skaldjur man skulle passa på a tt äta.  Det är delvis sant, men vill även slå ett slag för köttet. Det var bland det godaste köttet jag ätit i Europa. Oavsett vilka rätter vi åt så märktes det att det var väldigt bra råvaror.


    Mvh
    Jennie


  • Sun 21 Jul 2019 08:08
    #4
    +1
    Marbera Flora Green Villas - https://www.booking.com/hotel/hr/marbera-flora-green-villas.sv.html?aid=1158583 Denna välutrustade villa med egen pool passar perfekt för resenärer
Svar på tråden Ni som hyrt villa utomlands?