• Äldre 7 Apr 12:54
    6136 visningar
    4 svar
    4
    6136

    Vagn till Hyundai i20??

    Hej!

    Undrar om någon som har en hyundai i20 ej kombi eller annan liten bil har tips på barnvagn som får plats? Vi funderar på en emmaljunga viking men tveksamt om den går in i bilen. Det är lite för tidigt för att åka till butiken och prova barnvagnar i bilen, men vi vill ändå få lite koll på om det finns en barnvagn vi skulle kunna ha eller om vi måste köpa ny bil.

    Vagnen ska funka att gå promenader med då vi också har en hund. Så ge mig alla era tips på barnvagnar! ????

  • Svar på tråden Vagn till Hyundai i20??
  • Äldre 25 Apr 17:15
    #1

    Emmaljunga NXT60 kanske? 
    NXT90 gick in i min gamla Hyundai i30 men det var på håret. Isf får du lägga liggdelen i baksätet kanske. Men chasssit blir litet iaf på båda dessa.

  • Äldre 30 Apr 22:08
    #2

    Britax smile, men bara om du tar bort ena stänkskyddet på bakhjulet. Både chassi och sittdel får plats i bagagen. Har inte testat med liggdelen. Den hade nog fått ligga i baksätet.

  • Äldre 1 May 11:21
    #3

    Tack för svaren. ???? Vi har kollat lite smått och har fastnat för emmaljunga viking eller superviking, men britax smile kan nog kanske vara något också.

  • Äldre 1 May 14:44
    #4

    Jag tycker att viking och superviking är för tunga. För mig var det viktigt att vagnen dels skulle få plats men nästan lika viktigt att den inte var för tung att lyfta in.

Svar på tråden Vagn till Hyundai i20??