• Anzil

    Min kompis ser sig själv som ful - Hur kan jag stötta hans självförtroende i hans utseende?

    Det är en mycket sorg för mig att fått höra att min kompis ser sig själv som ful. Det kanske låter som en liten sak, men jag tror faktiskt inte att det är en liten sak.

    Innan har han berättat om det, men då tog jag det som en tecken på en minimal taskigt självkänsla som alla kanske kan ha från och till med sitt utseende.

    Men igår förklarade han djupare om hans utseende och varför han finner sig själv ful.

    Han har talat om att något blev fel under tiden hans uppväxt, när kroppen växer. Så menade han att även ansiktsformen formade sig annorlunda.

    Jag tycker inte att han är ful på något sätt och jag tycker det är sorgligt att han finner sig själv som ful.

    Men han är tvär bestämd på sin sak, på grund av sin besvikelse över att hans ansikte formade sig lite konstigt under tiden hans kropp växte under puberteten/uppväxten.

    Det kanske låter som om han är faktiskt ful när man läser i texten. Men han är faktiskt inte det. Jag ser inget som helst fel med hans utseende, och det är för mig som sagt sorgligt att han ser sig själv på det sättet.

    Han är inte bara attraktiv utseendemässigt utan jag tycker han är attraktiv genom hans personlighet. Han är ärlig, säger vad han tycker och han är mycket skarpsinnad.

    Hur kan jag egentligen stötta min kompis på bästa sätt?

    Jag är en man.

  • Svar på tråden Min kompis ser sig själv som ful - Hur kan jag stötta hans självförtroende i hans utseende?
Svar på tråden Min kompis ser sig själv som ful - Hur kan jag stötta hans självförtroende i hans utseende?