• Äldre 8 Apr 10:06
    1582 visningar
    5 svar
    5
    1582

    Ultraljud innan man bestämt sig

    Det är så att jag är gravid i vecka 6. Jag har inte bestämt mig än riktigt hur jag ska göra. Jag skulle vilja gå på ultraljud, kolla då jag varit så orolig och typ få en bild (vet att det syns knappt). Men sjukhuset erbjuder ju inte sånt förrän man vet vad man vill. Kan man då gå på en privat för att kolla att allt är okej och betala för bilder då?

  • Svar på tråden Ultraljud innan man bestämt sig
  • Äldre 8 Apr 10:21
    #1

  • Äldre 8 Apr 10:37
    #2

    Fast i v 6 syns det ingenting. Man kan knappast få någon känska för en bild på en prick utan synliga ben eller armar.

    Jag var på ul i v 11 för att jag skulle göra en abort men ville se skärmen. Hon som gjorde ul sa att dom inte brukar visa men jag ville promt se ändå så det fick jag.

    Och det jag såg fick mig att inte genomföra aborten. Var ju en liten bebis där inne med ben och armar som rörde sig. Kunde inte ta bort den.Hon är 5 år idag. Nästan en liten chock hur snabbt dom utvecklats på 11 veckor. 

  • Äldre 8 Apr 10:46
    #3

    De flesta erbjuder tidigt ultraljud from v 8. Så då får du ju vänta till vecka 8 isåfall!


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Äldre 8 Apr 16:46
    #4
    EpicNurse skrev 2018-04-08 10:46:55 följande:

    De flesta erbjuder tidigt ultraljud from v 8. Så då får du ju vänta till vecka 8 isåfall!


    Tack så mycket ska ringa och boka tid då så man kan göra då.
  • Äldre 8 Apr 16:47
    #5
    viseversa skrev 2018-04-08 10:37:56 följande:

    Fast i v 6 syns det ingenting. Man kan knappast få någon känska för en bild på en prick utan synliga ben eller armar.

    Jag var på ul i v 11 för att jag skulle göra en abort men ville se skärmen. Hon som gjorde ul sa att dom inte brukar visa men jag ville promt se ändå så det fick jag.

    Och det jag såg fick mig att inte genomföra aborten. Var ju en liten bebis där inne med ben och armar som rörde sig. Kunde inte ta bort den.Hon är 5 år idag. Nästan en liten chock hur snabbt dom utvecklats på 11 veckor. 


    Precis det förstår jag också att det inte är mer än en liten prick men det gör inget. Men ska ringa och fråga imorgon om tid för att kolla privat. Jag skulle också kräva att se oavsett hur jag vill göra!
Svar på tråden Ultraljud innan man bestämt sig