• Äldre 8 Apr 20:28
    3703 visningar
    11 svar
    11
    3703

    Brunaktig/ljusröd flytning

    Halloj!

    Det är så att jag ät gravid v 8 och har bf 23 nov.

    Men nu är det så att i fredags när jag va på toa och skulle toa mig så kom det brunaktig flytning och så har varit till och från hela helgen..

    Va till BM i fredags och hon sa att det inte va nån fara, vilket lugnade mig.

    Men nu när jag va på toa så kom det ljusröd mer vattning flytning med den kom min oro smått tillbaka.. har dock ingen smärta i magen!

    Jag ska på VUL på onsdag men tänkte ringa gyn imorgon och rådfråga...

    Har ju gravidsymtom kvar, såsom fruktansvärd illamående (till och från under dagen), kissnödig (går på toa 3455789372 ggr om dagen känns de som), smått ömmande bröst, hungrig och trött om vartannat..

    Nån mer som har haft så men ändå gått bra med graviditeten??

    Jag vet att det inte behöver betyda det värsta, men blir ändå lite orolig...

    Tack för snabba svar!!

  • Svar på tråden Brunaktig/ljusröd flytning
  • Äldre 8 Apr 20:29
    #1
    EmSv87 skrev 2018-04-08 20:28:27 följande:

    Halloj!

    Det är så att jag är gravid v 8 och har bf 23 nov.

    Men nu är det så att i fredags när jag va på toa och skulle torka mig så kom det brunaktig flytning och så har varit till och från hela helgen..

    Va till BM i fredags och hon sa att det inte va nån fara, vilket lugnade mig.

    Men nu när jag va på toa så kom det ljusröd mer vattning flytning när jag torkade med den kom min oro smått tillbaka.. har dock ingen smärta i magen!

    Jag ska på VUL på onsdag men tänkte ringa gyn imorgon och rådfråga...

    Har ju gravidsymtom kvar, såsom fruktansvärd illamående (till och från under dagen), kissnödig (går på toa 3455789372 ggr om dagen känns de som), smått ömmande bröst, hungrig och trött om vartannat..

    Nån mer som har haft så men ändå gått bra med graviditeten??

    Jag vet att det inte behöver betyda det värsta, men blir ändå lite orolig...

    Tack för snabba svar!!


  • Äldre 8 Apr 20:31
    #2

    Jag blödde färskt och så mycket att det krävdes binda med sonen i v.7 och det gick bra. Brunt är gammalt blod och tunt blod tyder oftare på nåt ofarligt. Har haft 4 missfall och då blödde jag tjockare, med klumpar och hade ont.

  • Äldre 8 Apr 20:37
    #3

    Jag blödde brunt och lite rött runt vecka 8 samtidigt som jag hade en enorm smärta i ryggen men allt såg bra ut och gör fortfarande, hoppas din blödning är ofarlig.

    Jag har haft tre och de har oftast börjat med att symtomen minskar/försvinner tillsammans med blod som bara ökade. kram

  • Anonym (Avvak­ta)
    Äldre 8 Apr 21:44
    #4

    Låter helt normalt!

    Varför ska du ringa gyn när du redan har en tid?!

  • Äldre 8 Apr 21:49
    #5

    Jag fick färsk liten blödning i v.6+0 och v.8+1

    Mellan v.8+2 och v.11+0 hade jag rosa flytningar av och till. Det kom aldrig i binda utan vid toabesök. Ibland kunde dom komma några dagar i sträck, vissa gånger uppehåll med några dagar. När dom kom var det från 1 toabesök till 6 toabesök.

    Vid kub såg allt jättebra ut. Är nu i v.13+3

  • Äldre 8 Apr 22:52
    #6

    Jag hade brunrosa flytningar och lätt blodtillblandning i ca v 7-9 med dottern och det gick ju bra. Nu är jag gravid i v 10 och hade blodtillblandad flytning v 7 och 8 samt lite brunaktigt däremellan, men fick ändå se ett tickande hjärta på VUL så hoppas att det går vägen även denna gång. Har även haft ett tidigt missfall men då övergick de rostbruna flytningarna snabbt i kraftig mensliknande blödning och mensvärk så då var det ingen tvekan. Försök att inte oroa dig i onödan, håller tummarna att det går bra på onsdag men det gör det säkert!

  • Anonym (K)
    Äldre 9 Apr 06:45
    #7

    Jag är ledsen att behöva skriva det här men jag skulle också ha varit i v 8 nu men fick mf för en vecka sedan. Jag hade bruna flytningar i två veckor sedan blev de mer vattniga och ljusröda och tillslut kom den riktiga blödningen igång. Exakt samma sak hände för två år sedan, i samma vecka. Så för mig är brun/rosa flytning helt klart ett tecken på mf om det håller i sig i mer än 1-2 dygn. Jag har inte haft ont vid mina mf utan bara lite molvärk som lika gärna hade kunnat vara växtvärk. Men jag ska även tillägga att jag vid båda mina mf hade svaga symptom som aldrig riktigt kom igång ordentligt. Vid mina två graviditeter som slutat med barn har jag börjat må väldigt illa i v 6 vilket jag alltså inte har gjort de gångerna jag har fått mf. Små blödningar är normala i tidig graviditet och du har fortfarande symptom så jag tycker ändå det låter lovande. Eftersom du har vul inbokat redan på onsdag hade jag avvaktat till dess. Lycka till och jag hoppas du får se ett tickande hjärta på onsdag!

  • Äldre 9 Apr 10:11
    #8

    Tack alla för era svar!

    Bara att hålla tummarna nu.. Jag uppdaterar när jag har varit på VUL på onsdag!! Men min magkänsla säger att det ser bra ut, så jag hoppas det är så :)

  • Äldre 9 Apr 20:25
    #9
    EmSv87 skrev 2018-04-08 20:28:27 följande:

    Halloj!

    Det är så att jag ät gravid v 8 och har bf 23 nov.

    Men nu är det så att i fredags när jag va på toa och skulle toa mig så kom det brunaktig flytning och så har varit till och från hela helgen..

    Va till BM i fredags och hon sa att det inte va nån fara, vilket lugnade mig.

    Men nu när jag va på toa så kom det ljusröd mer vattning flytning med den kom min oro smått tillbaka.. har dock ingen smärta i magen!

    Jag ska på VUL på onsdag men tänkte ringa gyn imorgon och rådfråga...

    Har ju gravidsymtom kvar, såsom fruktansvärd illamående (till och från under dagen), kissnödig (går på toa 3455789372 ggr om dagen känns de som), smått ömmande bröst, hungrig och trött om vartannat..

    Nån mer som har haft så men ändå gått bra med graviditeten??

    Jag vet att det inte behöver betyda det värsta, men blir ändå lite orolig...

    Tack för snabba svar!!


    Hej! :)

    När jag såg din tråd kände jag direkt att jag måste svara, var så lik min historia på nått sätt.

    Jag är också gravid i vecka 8, och har sedan 2 veckor tillbaka haft brunbeiga flytningar, som i bland blir till en färsk röd blodstrimma i flytning. I början var kom det endast då jag gjorde nr 2, men sen i torsdags så kände jag att det kom nått liksom, så gick på toan å torkade med papper. Då var det en blodstrimma i flytning på pappret. Sedan dess så kommer det 2-4 gånger om dagen, ibland brunt å ibland en blodstrimma. Det har däremot aldrig kommit så jag måste ha skydd. Det har inte droppat i toan lr kommit i trosorna. Jag har aldrig heller ont i samband med detta.

    Jag ringde gyn i fredags å har fått en tid på onsdag för undersökning, så jag hoppas det går vägen. Jag har haft missfall förr, men det har aldrig börjat såhär. Så på ett sätt vill jag tronar det är känslig livmodertapp bara. Jag hoppas de :)
  • Äldre 6 May 23:05
    #10

    Lycka till!!

  • Anonym (.)
    Äldre 7 May 06:45
    #11

    Hoppas att allt går bra för dig och försök att slappna av :)

    Jag hade bruna flytningar till och från mellan v.8-13, är idag i v.20. Fick då till mig att det inte är någon fara utan troligtvis beror det på de ökade progesteronet.

Svar på tråden Brunaktig/ljusröd flytning