• Äldre 24 Jun 21:57
    6927 visningar
    10 svar
    10
    6927

    Ny här! Jag ska bli pappa

    Pappa2006 skrev 2018-05-27 11:50:29 följande:

    Grattis. Min/vår känsla var omtumlande och lycklig. Vi hade missat att förnya p-piller receptet och det blev ett glapp också vips var hon gravid. Vi hade varit ett par i 9 år redan så vi hade pratat om alla möjliga scenarion och var ganska väl förberedda även om det just då var en lite överraskning. Det har visat sig att vi har ganska lätt för att få barn så nu har vi 12 år senare 7 stycken.

    Personligen så gick jag mest runt och var lycklig i flera månader efter att det var bekräftat hos barnmorskan att det skulle bli ett barn. Sedan har jag med alla 7 barnen känt att det har blivit riktigt på riktigt när vi har varit på ultraljud eller lyssnat på barnets hjärtljud. Mamman "känner" ju barnet på ett annat sätt än pappan, så att få en bild eller ljud av det som finns där inne tycker jag var jättehäftigt.

    Jättestort grattis och lycka till!


    milde! Skall ni ha ihop ett fotbollslag? Ha, ha något att se till! Får man fråga hur mycket man får i barnbidrag när man har 7 kids?
  • Äldre 21 Jul 18:34
    #8

    När man skapar små mirakel? Har du någonsin fått svar på den frågan? Hur kan man man bara skapa någonting, som är så otroligt?

    Det är en fråga, som vi alldrig får svar på. Naturens mirakel? Vi kan ju försöka att göra samma sak, rent teknisk? Nej det kan vi inte!

    Och det är det som är miraklet! Att vi kan fortplanta os. Att alla däggdjur, fiskar, kräldjur, yuo name it! en grattis! så underbar pappa du kommer att bli! har ni väntat länge?

    När lilla miraklet kommer ut, då kommer det att bli vardag? Är det första? Den lilla, kommer att ta all tid, av eran närvaro. Det kommer att bli fokus på amning, och  blöjbyte.

    Sen skall man sita där och mysa när lilla mamman ammar, för det vill hon?

    De växer fort de små, men jag skall lova dig att babylyckan är en hel unik tid. Ta vara på den, och försök att vara så mycket pappaledig som du kan. Det första barnet är et rus. Njut.

    När det har gått ett år, kan du skriva  tillbaka, men herregud!  de är så söta, och när de de är 4, står det upp till er? Orka ni leva upp till 18/ 21?

    Förstår absolut eran babylycka. Men snälla. Lämna inte, efter 3 -5 år. Stanna hela livet, och älska, det lilla miraklet, som nu är på gång. Jag önskar all lycka till!

Svar på tråden Ny här! Jag ska bli pappa