• Mamma till S

    Lugn bebis, fler?

    Har en väldigt lugn bebis i magen. Det är inga tydliga sparkar, utan mer bök o stök där inne. Ser inte hur kroppsdelar putar ut o får inte ont av han rör sig.. Är i v 27 o var in på fl för koll här om dan . Ctg kurva o kunde då höra hur han rörde sig men känner inte så mkt, ul gjordes o läkaren hade svårt o se allting för att bebis ville inte ligga still.. Haha men jag känner inte av det. Skönt att allt var normalt o såg bra ut dock.

    Fler med samma erfarenhet av lugna små? :)

  • Svar på tråden Lugn bebis, fler?
  • As86

    Samma här. Kände som du förklarar mest bök och stök. Inga hårda sparkar och knappt så magen rörde sig. Var lite besviken över det. Två graviditeter rätt lika, andra ännu lugnare dock. Har två fina pojkar här, äldsta, 3.5år, kan inte sitta still (aldrig kunnat typ) och yngsta, 4månader, är mest nöjd men framåt i fysisk utveckling. Haha.

  • annabellelee

    Jag har samma. På 1177 står det " nu är det gymnastik i magen". Nä, det är det inte. " Nu kan sparkarna vara så kraftiga att de gör ont." Knappast. Jag bli ganska orolig av det, för man vet ju inte om något är fel... Lite buffar kommer det, men inte mer...

  • Ninniisen

    Min nr 2 i magen sparkade aldrig, det var heller aldrig något sånt där mega puttande utan hon var otroligt lugn, så pass att vi flera gånger fick titta till henne på förlossningen. 


    ° ★ Izabelle ° ★ Felicia ° ★ Gabriel ° ★ Alice ° ★ Emmy ° ★ Freja
  • Mamma till S

    Låter dumt nu men så skönt att fler har varit med om samma.. Det gör mig lite lugnare också. Men det ör sjukt jobbigt att vara orolig hela tiden :( idag har jag känt lite mer bök än igår, så det känns ju bra men ändå.. Lilla skrot där inne.


    annabellelee skrev 2018-04-10 08:00:25 följande:

    Jag har samma. På 1177 står det " nu är det gymnastik i magen". Nä, det är det inte. " Nu kan sparkarna vara så kraftiga att de gör ont." Knappast. Jag bli ganska orolig av det, för man vet ju inte om något är fel... Lite buffar kommer det, men inte mer...


    Men eller hur!?!? Samma här.
  • Mamma till S
    As86 skrev 2018-04-10 07:53:27 följande:

    Samma här. Kände som du förklarar mest bök och stök. Inga hårda sparkar och knappt så magen rörde sig. Var lite besviken över det. Två graviditeter rätt lika, andra ännu lugnare dock. Har två fina pojkar här, äldsta, 3.5år, kan inte sitta still (aldrig kunnat typ) och yngsta, 4månader, är mest nöjd men framåt i fysisk utveckling. Haha.


    Får väl se när liten föds, kanske äe lika lugn utanför också :)
  • Anonym (Kakan)

    Men om bebisen var livlig på ultraljudet så är den kanske inte så lugn? Moderkakan i framvägg?

  • Jossan21
    Mamma till S skrev 2018-04-10 06:49:48 följande:

    Har en väldigt lugn bebis i magen. Det är inga tydliga sparkar, utan mer bök o stök där inne. Ser inte hur kroppsdelar putar ut o får inte ont av han rör sig.. Är i v 27 o var in på fl för koll här om dan . Ctg kurva o kunde då höra hur han rörde sig men känner inte så mkt, ul gjordes o läkaren hade svårt o se allting för att bebis ville inte ligga still.. Haha men jag känner inte av det. Skönt att allt var normalt o såg bra ut dock.

    Fler med samma erfarenhet av lugna små? :)


    det var likadant men min första. Jag kände aldrig att det gjorde ont för han sparkade så kraftigt som många sa att dom kände av.
    Jag tycker snarare det var små buffar, fladder i magen!
    ibland tydligare men ibland kände jag nästan inga rörelser alls så visst kan det vara så. Men jag tycker du ska åka in om du blir  orolig och inte känner något... bättre o vara på säkra sidan Glad

    nu väntar jag mitt andra barn, är i vecka 14 nu, 13 + 5 och jag känner redan av små små rörelser. Kan det kanske betyda att det blir mer aktivitet denna gång? man kan ju iallafall hoppas det, haha Flört
  • Mamma till S
    Anonym (Kakan) skrev 2018-04-10 09:15:33 följande:

    Men om bebisen var livlig på ultraljudet så är den kanske inte så lugn? Moderkakan i framvägg?


    Nej uppenbarligen så rockar den runt men jag känner då inget! Det gör mig nervös . Men ändå glad över att allt var normalt :)

    Nej, den sitter för första gången i bak.
  • Anonym (Kakan)
    Mamma till S skrev 2018-04-10 09:39:33 följande:

    Nej uppenbarligen så rockar den runt men jag känner då inget! Det gör mig nervös . Men ändå glad över att allt var normalt :)

    Nej, den sitter för första gången i bak.


    Ok! Med första barnet hade jag den bak och då kände jag massor hela tiden. Med andra barnet satt den fram och då blev allt mer dämpat tills det började bli riktigt trångt där inne. Så olika det kan vara :) Skönt att allt såg bra ut iaf!
  • Mamma till S
    Anonym (Kakan) skrev 2018-04-10 09:50:33 följande:

    Ok! Med första barnet hade jag den bak och då kände jag massor hela tiden. Med andra barnet satt den fram och då blev allt mer dämpat tills det började bli riktigt trångt där inne. Så olika det kan vara :) Skönt att allt såg bra ut iaf!


    Jo med dom två andra så har den suttit i fram o dämpa en väldans! O trodde nu att denna gång skulle jag få känna så mkt... Nej haha.

    Ja det tkr jag å!
Svar på tråden Lugn bebis, fler?