• Äldre 10 Apr 19:46
    6963 visningar
    6 svar
    6
    6963

    sluta nattamma

    Hej!
    Min son är snart 7månader, gå upp väldigt bra i vikt då han äter vanlig mat som vi gör, barnmat, gröt och går upp stadigt i vikt.

    Skulle vilja sluta nattamma honom, men han blir stor tokig.

    Han tar inte napp, äter inte välling (bara gröt), mjölkersättning ratar han.

    Fundera ge han gröt innan han sover, hur har ni gjort och hur l'nge tog de innan era barn sov utan nattamning?

    Sen undrar jag när erat barn vaknar under natten hur får ni dom somna om, jg bruka gett bröstet. men vill sluta med de. 

    Alla tips mottages.

  • Svar på tråden sluta nattamma
  • Äldre 10 Apr 22:57
    #1

    Har en kille på 7 1/2mån, han somnar runt 19-20 och vaknar ofta runt 24-01 och då får han ersättning, tar inte upp honom från hans säng utan han äter liggandes och somnar om typ direkt. Vaknar ibland vid 04 och vill ha mat (och somnar om) men oftast vid typ 06-07 och då får han amma.

    Jag slutade amma på natten för han hade svårt att somna om, lättare med ersättning som han kan få i sin egen säng.

  • Äldre 12 Apr 15:37
    #2

    Hej.

    Min dotter är snart 10 månader och vi slutade med amningen på nätterna för ca 2 veckor sen. Hon tar inte heller napp elle välling.

    Utan hon får gröt o smörgås innan de är hopp i säng. Nätterna har vatt mycket lugnare sen vi slutade. Min sambo tog dom första nätterna sen flöt de på rätt bra.

    Nu är hon medveten om att de ej bli nått sutt på nätterna????

  • Äldre 14 Apr 19:45
    #3
    Mikiz skrev 2018-04-12 15:37:53 följande:

    Hej.

    Min dotter är snart 10 månader och vi slutade med amningen på nätterna för ca 2 veckor sen. Hon tar inte heller napp elle välling.

    Utan hon får gröt o smörgås innan de är hopp i säng. Nätterna har vatt mycket lugnare sen vi slutade. Min sambo tog dom första nätterna sen flöt de på rätt bra.

    Nu är hon medveten om att de ej bli nått sutt på nätterna????


    men oj vad gjorde din man när han tog över? Behöver tips? :D
  • Äldre 14 Apr 20:10
    #4

    Hon ligger ju i vår säng så de va bara ligga jämte och bumpa i rumpan. Gick bättre en va ja trodde:)

    Jag sov i vår källare 2 nätter va tydlig med att säga hejdå innan ja gick ner så hon skulle förstår jag ej finns där:)

    Ha inte mycket mer tips då det gick rätt smärtfritt.

    Bara va bestämd:)

  • Äldre 15 Apr 19:47
    #5

    Tack för tips :D

  • Äldre 15 Apr 22:56
    #6

    Slutade nattamma vid 4 månader och fick tips av BVC att inte erätta med något annat än vatten om han protesterade. De hävdade att näringsmässigt finns det ingen anledning med att ge "normalväxande" och friska barn i den åldern mat på natten.

    Gjorde så att jag började med att ta bort första amningen vid 24 för då visste jag att han inte kunde vara särskilt hungrig. Sen tog jag bort även 02 och sist kl 04. Detta för att inte falla till föga i tron lm att han var hungrig, det satt ju i mitt huvud bara egentligen.

    Det gick kanonbra, han knorrade lite men fick närhet i stället för mat och det gick på 1 vecka.

    Han hade varken napp eller sög på tummen heller.

Svar på tråden sluta nattamma