• hpp
    Äldre 10 Apr 21:15
    1114 visningar
    6 svar
    6
    1114

    Passande present till blivande pappa

    Hej, 

    Min storebror väntar sitt första barn nu till hösten så jag försöker fundera ut en bra present att ge till honom för att säga grattis. Presenten till hans fru är redan fixad men jag har svårare att komma på någonting till honom. Har ni något tips? 

    Han är lite av en funderare och oroar sig lätt så en bok skulle kunna vara intressant men jag vet inte vilka som är bra - och gärna speciellt riktade till pappor. Finns det någon som ni rekommenderar? 

    Tack så mycket för hjälpen! 

  • Svar på tråden Passande present till blivande pappa
  • Äldre 10 Apr 21:18
    #1
    +1

    Jag köpte boken Grattis du ska bli pappa till min man i julklapp men läser den även själv, den är ganska lättsam, innehåller bra info och är lite smårolig så den kan jag absolut tipsa om!

  • Caramb­olan
    Äldre 10 Apr 21:19
    #2
    +1

    Ge ditt barn 100 möjligheter istället för 2 är en bok jag tycker är ett måste för alla föräldrar.

  • hpp
    Äldre 10 Apr 21:40
    #3

    Åh toppen, tack så mycket på tipsen! Jag ska kolla upp båda. Böcker kan man aldrig ha för många av. 

  • Anonym (Man 43)
    Äldre 10 Apr 21:51
    #4

    Den här!

    Så din bror slipper bli en i raden av alla män som faller in i rollen som sekundärförälder/latmask, och blir lämnad 1 år senare för att frugan lessnat.

    En investering!

    www.bokus.com/bok/9789172321359/familjens-projektledare-sager-upp-sig/

  • Äldre 11 Apr 12:48
    #5

    Boken "Pappalogi"! Både jag och min man tyckte att den var riktigt bra, vi har också gett bort flera ex till blivande föräldrar :)

    www.adlibris.com/se/bok/pappalogi-handbok-for-pappor-fran-produktionssex-till-vab-9789175034263

  • Anonym (k)
    Äldre 11 Apr 13:45
    #6

    Kondomer

Svar på tråden Passande present till blivande pappa