• Clearlyfree

    Gradvid? När berättade ni för er partner?

    Hej! Jag har nu en partner på ett år, lite on/off.

    Vi är inte riktig enade och jag vill verkligen inte gå igenom detta själv, vi båda vill olika saker i livet, han är mycket äldre och är redo för barn och familj vilket jag inte är.

    Jag har tagit två gradviditetstester som visade postitvt, det är blandade känslor för mig och jag känner att jag inte är redo för barn då jag är 22 år. Jag testade positivt redan 3 dagar efter ÄL så mina frågor är, bör jag berätta för min partner om detta eller vänta och få ett riktig svar med blodprov? Berättade ni för er partner direkt eller väntade ni tills ni verkligen visste?

    Tack för seriösa svar.

  • Svar på tråden Gradvid? När berättade ni för er partner?
  • Anonym (Direkt.)

    Frugan sa till direkt :) men kanske en annan situation för er.

    Tycker dock det int efinns någon menign med att skjuta på det men kan ju vara bra att ha en plan för vad du verkligen vill. Ett barn ändrar hela ens liv men med rätt partner så kan man göra det mest ändå som att plugga, gå ut på krogen etc men allt blir lite annorlunda.

  • Anonym (A)

    Tala om för din partner på en gång för att underlätta för dig själv så ni kan komma fram till ett gemensamt beslut om hur ni vill/tänker göra. Det blir bara jobbigare om du går och håller detta för dig själv.

    Jag berättade för min partner på en gång.

    Tror inte det finns en rätt tid till att skaffa barn för oavsett om du är 22 år, 32 år eller 42 år så blir det ändå en livsomställning.

    Man kan vara mer klar med saker och ting eller bättre förberedd men saker och ting har alltid en tendens att lösa sig om man är villig att kämpa lite.

    Vi är ett stort kompisgäng (-91-83:or) där alla fick barn i olika åldrar. Vissa fick i tidiga 20-årsåldern. Där har barnen alltid vart med och vart en del av vårat gäng. Vissa av oss är gravida nu (jag) och några stycken vill vänta ytterligare av diverse anledningar.

    Själv blev jag först livrädd även fast detta var planerat och tänkte - hur ska jag göra det här! Jag ger upp mitt liv för någon annan! Jag kommer aldrig mer få göra roliga saker!

    Är min partner rätt!?

    Det hör till att man blir lite rädd och hormoner tar över men sen kände jag de första sparkarna och bara räknar ner tills jag får träffa mitt mirakel i magen!

  • Anonym (Lll)

    Vi gjorde testet tillsammans men våran var ju planerad.

    Håll inte detta för sig själv och gå runt och må dåligt, prata med honom.

  • Anonym (Ring barnmorska!)

    Du kan omöjligt testa positivt 3 dagar efter ÄL, ring därför vården direkt så du får kolla hur långt gången du är. Du måste vara längre gången än du tror. Om du är osäker om du vill behålla är det väldigt väsentligt att veta.

Svar på tråden Gradvid? När berättade ni för er partner?