• Anonym ij

    Tror ni att ni har ALS eller MS, läs detta

    Ni har säkert kommit in i denna tråd genom att söka symptom på nätet. Paniken och ångesten i er ökar och alla symptom ni har visar på ALS eller MS, i varje fall enligt Google-sökningar. Då kan jag trösta er med denna text.

    För några månader sedan började jag känna mig svagare på min högra sidan av kroppen, dvs först diffust med att jag inte orkade hålla huvudet och skuldran på höger sida uppe. Detta förvärrades och jag började uppleva att jag tappat i styrkan och att min högra arm började skaka. Även att jag började smalna av på högra sidan av kroppen, dvs nacken, halsen, axeln, skuldran. Jag började oxå svettas mkt och helt plötsligt var jag övetygad om att jag fått ALS. Det är ensidig försvagning utan värk i musklerna.

    I januari 2016 besökte jag en neurolog som gjorde neurologisk status på min kropp (även då hade jag liknande symptom, men jag tycker, hör och häpna, att nu är de värre och annorlunda än då). Det gjordes MR och ryggmärgsprov, inga konstigheter påvisades. Men ni förstår, de gjorde inte EMG-undersökning på mig och då fick jag för mig 2 år senare och med symptomen som påminner om ALS att de kan ha missat det eller att jag fick ALS efter det.

    I juni 2016 fick jag dock en diagnos Ehlers Danlos syndrom men jag kan inte luta mig på den eftersom mina symptom är ensidiga.

    Nu är det så att jag har inte ALS utan jag har blivit hypokondrisk och alla mina symptom tyder på att jag är dödligt sjuk. Kroppen reagerar och mina symptom är så äkta och övertygande. Den ångest som denna rädsla för sjukdomar ger är förlamande. Och boten är att ändra tankesättet genom KBT-terapi. Detta är iaf vad jag planerar att göra.

    ALS som sjukdom är fruktansvärd och jag är ledsen för de dom har den. Jag önskar så att denna aldrig funnits. Jag hoppas än mer, då den tyvärr finns, är att ett botemedel tas fram snart och att de som har ALS eller de i framtiden som får ALS kan botas. Det ber jag Gud för ????????

Svar på tråden Tror ni att ni har ALS eller MS, läs detta