• Äldre 11 Apr 15:28
    5039 visningar
    9 svar
    -1
    9
    5039

    Tjej jag träffar riskerar utvisning :(

    Är i stor sorg! vet inte vad jag ska ta mig till och ville skriva av mig. Träffat en tjej i ca 4 månader nu helt underbar kvinna som kom till Sverige från Mellanöstern för 11år sen. Hon jobbar som receptionist, i sina bästa år nybliven 35åring. Vi träffades via en bekant och jag föll pladask för hennes utstrålning. Vi har träffats och gjort massa kul ihop, rest i runt i Sverige och skapat massa fina minnen ihop. Aldrig känt mig så avslappnad med någon och hon känner likaså ALLT funkar mellan oss. Till min förvåning kom hon hem till mig i går och grät enormt mycket och tala om att Migrationsverket hade fått information om att hon inte kommit med riktiga uppgifter när hon sökte uppehållstillstånd 2006 vilket jag inte kan gå djupare in på men hon har berättat vad det rör sig om och det är inget allvarligt brott men ändå en liten lögn som hon framförde till dom för 11år sen... Hon riskerar nu att få åka hem. jag vet inte vad jag ska göra. Att gifta mig med någon jag inte känner känns inte alls aktuellt och jag tror knappast Migrationsverket bryr sig om att hon dejtar en Svensk man och låter henne stanna för den sakens skull. Det är väldigt overklig situation när en person har bott i Sverige i 11 år, har bostadsrätt , bra betalt jobb och är en bra medborgare så ska man skicka hem någon när dom har hela sitt liv här :( Jag försvarar inte de faktum att hon har ljugit om något som fått dom att reagera men vem har inte gjort de av alla som kommit hit? jag är så splittrad. Hon vill sluta träffa mig pga detta och vet inte vad jag ska göra :(


    Hon säger att jag borde träffa en annan tjej och gå vidare i mitt liv för hon vill inte att jag ska lida men det kommer jag göra ändå, jag kan inte bara glömma en tjej jag känner starkt för. jag är inte förälskad eller kär men känner stor attraktion till henne.