• Midnamii

    Otroligt rädd att gå ut

    Hej! Jag är otroligt rädd för att gå ut. Jag vågar knappt titta ut genom fönstret. På väg hem från affären idag blev jag och min sambo förföljda av 4 killar i äldre tonåren. De hotade oss, knuffade oss och spottade på oss. Det enda som fick dem att gå var en vänlig själ som såg detta och ropade åt dem att hon ringt polisen. Jag är superrädd och vill absolut inte stöta på dessa människor igen. De bor i området. Vad ska jag göra? Jag är superrädd och halvt hysterisk. Någon som varit med om något liknande?

    Tacksam för svar ??

  • Svar på tråden Otroligt rädd att gå ut
  • Anonym (123)

    Det ni båda borde göra är att skaffa er lite pondus och ryta till. 

  • Figgestar
    Anonym (123) skrev 2018-04-11 22:10:11 följande:

    Det ni båda borde göra är att skaffa er lite pondus och ryta till. 


    Det hade jag behövt oxå. Vart skaffar man det?
  • Anonym (*)

    Hjälper inte att ryta till år mellanösternungdomar. De triggas av det och börjar då misshandla.

  • Anonym (N)
    Anonym (*) skrev 2018-04-13 12:23:18 följande:

    Hjälper inte att ryta till år mellanösternungdomar. De triggas av det och börjar då misshandla.


    Tyvärr är detta vad jag upplever med.

    Svenskar har artighet i grunden, och vill inte sticka ut, ryter man åt en svensk ungdom så lägger de oftast ner garden om de inte går på droger.

    Men utländska ungdomar de tycker det är underhållande att du börjar skrika, att du säger ifrån och de motiveras lite att se vad för spänning som kan hända om de fortsätter de har ingen artighetsspärr och är rastlösa vill visa att de kan göra vad de vill mot svenskar, gillar att ni blir rädda.

    Om ni dessutom skriker och någon kommer ut är det ni som begått fel och gått å oskyldiga ungdomar och ni kan på en sekund dömas som rasister som helt oprovocerat gjort påhopp på ungdomarna.

    Mitt råd är att gå mot civilisationen och ringa polisen.
  • Jonnynilsson

    Flytta! Det finns så många trevliga områden att bo i utan problemmänniskor. I vårt område finns det förvisso invandrare men inte av den kategorin som TS utsatts av. 

    Nu kanske många tycker det är fegt, men det är resultatet av den politik som våra folkvalda valt.

  • Anonym (N)
    Jonnynilsson skrev 2018-04-13 12:53:03 följande:

    Flytta! Det finns så många trevliga områden att bo i utan problemmänniskor. I vårt område finns det förvisso invandrare men inte av den kategorin som TS utsatts av. 

    Nu kanske många tycker det är fegt, men det är resultatet av den politik som våra folkvalda valt.


    Och den drivande anti-rasistiska politiken som är så överdriven att den skjuter utsatta människor i ryggen.
Svar på tråden Otroligt rädd att gå ut