• S3C

    Lämna ensamma hemma - Vanligt?

    Hej!

    Vi har 2 hundar. 1 (3 år) pudel, lasapso & yorksherkterrier, andra (2 år) pudel, lasapso.

    Våran vardagliga rutin när alla jobbar:
    - Upp 07:00 & på promenad i runt 20 min
    - 07:30 Frukost
    - 08:10/0820 till 09:15/0920 - promenad i skogen
    - Lämnar dem runt 0930 (varit vakna sen 07:00 & bajsat + kissat)

    - Nån kommer hem runt 1330/14:00, ut på promenad i skogen i 45 min ungefär
    - Lämnas runt 14:30/15:00 (så är med dem i runt 1h, bajsat + kissat)

    - Nån kommer hem vid 16/17 & sedan har man allmänt kul, busar i skogen, man tar fram leksaker etc & blir inte lämnade alls för resten av kvällen

    *** Vid varje gång vi går på promenad så går vi i olika delar av skogen eller olika skogar så det blir alltid nya lukter, även så får dem tänka. Alltså söka efter saker, spåra etc) ***

    På helgen så blir dem inte lämnade alls, då är vi ute på djurgårn, i helt splitter ny skog, får söka godis etc bara allmänt kul hela helgen.

    Så min fråga är följande till er som också lämnar era hundar hemma:


    - Är ovan rutin vanligt/ok? (inte djurplågeri osv)

    Tacksam för svar :)
    /Pontus

  • Svar på tråden Lämna ensamma hemma - Vanligt?
  • Anna60

    Det tycker jag absolut verkar vara bra. Det finns hundar som blir lämnade ensamma 8 timmar. Vilket är både lagvidrigt och absolut inte ok för att hundarna ska må bra. De har dessutom sällskap av varandra - de är flockdjur. Så jag tro dina vovvar mår alldeles förträffligt!

  • Starka

    Tycker det ser ut som ni löst det bra i o med det gäller vuxna hundar som längst är dom hemma 4 timmar om jag förstår dig rätt.

    Önskar fler tänkte på hur dom lämnade sina hundar, credd till dig som verkar vara en bra hundägare

  • S3C
    Starka skrev 2018-04-12 11:42:48 följande:

    Tycker det ser ut som ni löst det bra i o med det gäller vuxna hundar som längst är dom hemma 4 timmar om jag förstår dig rätt.

    Önskar fler tänkte på hur dom lämnade sina hundar, credd till dig som verkar vara en bra hundägare


    Exakt, aldrig mer än 4h (enstaka gång 4,5 men väldigt sällan). Oftast runt 3,5 - 4.

    Ah men perfekt, värmer verkligen. Då kan man vara lugn :)
  • S3C
    erikaABC skrev 2018-04-12 11:55:53 följande:

    Kolla med grannarna om de skäller.


    Inget skäll alls, tror dem sover. Verkar som det när vi kommer hem :P
  • S3C
    Anna60 skrev 2018-04-12 11:41:13 följande:

    Det tycker jag absolut verkar vara bra. Det finns hundar som blir lämnade ensamma 8 timmar. Vilket är både lagvidrigt och absolut inte ok för att hundarna ska må bra. De har dessutom sällskap av varandra - de är flockdjur. Så jag tro dina vovvar mår alldeles förträffligt!


    Precis, då ska man inte ha hund.... 

    Jaa, & dessutom inte ensamma längre än 3,5 - 4h. Men va bra. Tack :)
  • Meriall

    Låter som att era hundar har det toppen! :) Jag hade aldrig orkat med allt det ni gör och därför har jag ingen hund. Låter som det liv kretsar mkt kring hundarna vilket förstås är superbra för dem :)

Svar på tråden Lämna ensamma hemma - Vanligt?