• Äldre 12 Apr 21:32
    1463 visningar
    2 svar
    2
    1463

    Hjälp mig tyda chefens signaler..

    Hej, 

    Jag har länge funderat över hur jag ska tyda min chefs uttryck och signaler..

    Jag har en känsla av att han är intresserad då han uttryckligen sagt vid flera tillfällen att han tycker om mig förskräckligt mycket och skrattar åt nästan allt jag säger. 

    Det började lite lätt med att han höll kvar blicken lite längre än vanligt, sedan började han placera sig vid möten så han kunde titta på mig hela tiden och jag skulle veta om det. Det blev lite påtagligt och jag visste inte vad jag skulle göra riktigt, blev nervös av situationen. Det har sedan dess övergått till att han vågade röra mig lite skojsamt när vi pratat på min axel till att han nu börjat lägga hela armen runt mig. En gång när jag gick förbi honom så skrek han "lycka till" i hela korridoren så alla skulle höra. Det var så märkligt eftersom han inte är sådan i vanliga fall. Det finns fler subtila signaler han gett mig men den tydligaste var nog när vi satt och hade en utvärdering bara vi två. Då märkte jag hur han sökte min bekräftelse genom att göra sig mindre varpå jag försökte förklara att han inte var dålig och jag märker medan jag pratar hur han börjar le stort. Då märkte jag att han bara vill ha min bekräftelse. 

    När vi suttit och pratat längre säger han efter en skrattattack att han verkligen gillar mig och att han svettas? jag börjar efter en kort stund göra mig redo för att gå varpå han säger "är vi klara nu tycker du?" jag svarar med att vi suttit där länge nu, han säger då "men tänk om jag inte vill det då" jag svarade något skämtsamt tillbaka men det blev väldigt påtagligt att han ville vara i min närhet. 

    Ena dagen kan han inte släppa mig med blicken eller vara i min närhet, han småpratar dock inte om annat än jobbet riktigt...andra dagen existerar jag inte ens för honom. Kan någon snälla hjälpa mig förstå? är han intresserad eller håller han på med något sjukt spel?
  • Svar på tråden Hjälp mig tyda chefens signaler..
  • Äldre 12 Apr 21:50
    #1
    +1

    Han vill lägra dig!

    Se upp med honom!

  • Äldre 12 Apr 22:07
    #2

    Min spontana magkänsla när jag läser ditt inlägg är att han håller på med något slags spel. Om du är intresserad så se till att ta det jäkligt lugnt och i te rusa in i något. Låt tiden visa vad han egentligen är ute efter innan du agerar om du vill agera alls. Annars struntar du bara i honom.

Svar på tråden Hjälp mig tyda chefens signaler..