• Äldre 13 Apr 10:12
    8143 visningar
    7 svar
    7
    8143

    Vilket babygym är att föredra?

    Jag har beställt Skip Hop-gymmet men är nu osäker på om jag gjort rätt vsl och funderar på att byta till det andra.

    Det från Kids concept är superfint men kanske lite tråkigare då det bara är ett vanligt tyg-gym jämfört med Skip-Hop då Skip-hop har mycket ljud, ljus, färg och känsel-stimuli.

    Vad tycker ni? Snälla help a mother out!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket babygym är att föredra?
  • Äldre 13 Apr 10:13
    #1

    Oj Är det så viktigt för dig att du skapar en omröstning?

  • Äldre 13 Apr 10:37
    #2

    De ser likvärdiga ut. Vi hade skiphop treetop friends eftersom jag frågat runt på olika ställen och de flesta sade att bebisarna verkade gilla det gymmet bäst.

  • Äldre 13 Apr 10:46
    #3
    Salmiakk skrev 2018-04-13 10:13:10 följande:

    Oj Är det så viktigt för dig att du skapar en omröstning?


    Ja jisses. Förstagånsföräldrar haha :) sjukt värt att lägga tusen spänn på något som ungen kommer ligga i i typ 2 månader i bästa fall men det är sånt man upptäcker själv efter ett tag.

    Barnet hade nog hellre velat ha ett gym med hårdare leksaker i plast/trä som låter när de slås ihop, skramlar, knastrar och går att tugga på. Och i starkare färger så att barnet ser färgerna. Pastellfärger till spädbarn kan vara nåt av det dummaste när det gäller leksaker som ska stimulera utveckling. Barnen ser bara typ rött, vit och svart i början och sen bara grundfärgerna. Men visst är det fint för föräldrarna att titta på, när det är sånna här dova mysiga färger!
    Tells it the way it is.
  • Äldre 13 Apr 10:49
    #4

    Barn gillar färg. Ju mer färg desto bättre! Vi köpte rätt start babygym med grå/pastell elefanter. Det dröjde många veckor innan vår bebis ens såg de färglösa figurerna och han tyckte inte de var så jättespännande då heller. Hade jag köpt nytt babygym hade jag satsat på klara och starka färger, samt tydliga mönster med starka kontraster! Tänk zebra och tigermönster typ, det är poppis!

  • Äldre 13 Apr 12:02
    #5

    Vi har ett skip-hop gym som jag älskar, sonen också


    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • Äldre 13 Apr 12:05
    #6
    Jsv17 skrev 2018-04-13 12:02:54 följande:

    Vi har ett skip-hop gym som jag älskar, sonen också


    Kanske ska förtydliga att vi köpte ABC-gymmet då jag (som andra i tråden) tyckte det hade roligare färger.
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • Caramb­olan
    Äldre 13 Apr 23:36
    #7

    Jag hade också valt ett färggladare om det är för bebisens skull du köper det. Är det till dig själv för att ha som gullig stilren bakgrund på babyfoton tycker jag att Kids concept är finast.

Svar på tråden Vilket babygym är att föredra?