• ALLIEVERDO

    Har jag rätt att ta ledigt, semester, föräldrapenning vid rehabilitering?

    Hej,
    Jag är arbetslös och har varit sjukskriven för utmattning i 2 år. Jag har precis börjat arbetsträna, efter att även ha gått nån slags "kurs" under hösten innan detta. Nu ska jag gå över till rehabiliteringsersättning och då säger de att jag inte har rätt att ha någon slags semester eller ens ta ut föräldraledigt trots att barnens dagar kommer försvinna annars. Är det rätt? Om företaget jag arbetar på skulle ha stängt nån vecka så hade jag fått vara ledig, men inte annars. Känns konstigt att någon som är sjukskriven för utmattning inte ens får 1 vecka att vila upp sig under 1år. eller under 2 år kan man säga, för jag började den där "kursen" som var 4 dagar i veckan 11 september 2017. Verkar bara få vara ledig vid dödsfall? Hade inte ens fått skriva in barnen på dagis om det varit så. hur kan det vara rätt? nu är vi tack och lov 2, men en del är ju ensamstående
  • Svar på tråden Har jag rätt att ta ledigt, semester, föräldrapenning vid rehabilitering?
Svar på tråden Har jag rätt att ta ledigt, semester, föräldrapenning vid rehabilitering?