• Äldre 14 Apr 21:10
    2312 visningar
    7 svar
    7
    2312

    Snälla hjälp mig :) Highly Sensitive person

    Hej! Skulle uppskatta om ni kan svara på en enkät på 5 frågor, som jag bifogar här; https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdtZjou57ajM9w_5wrrdR3vA4bQTe2CrJgK6_433WV_oSKDEA/viewform?c=0&w=1 

    Det handlar om HSP även känt som högkänslighet på svenska. De tre första frågorna är obligatoriska som alla kan svara på, och de två sista riktar sig till föräldrar eller personal som arbetar med barn.

    Väldigt tacksam om ni kan svara! GladTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-04-14 22:08
    OBS ENKÄTEN ÄR HELT ANONYM!! :)

  • Svar på tråden Snälla hjälp mig :) Highly Sensitive person
  • Anonym (erika­)
    Äldre 14 Apr 21:23
    #1

    svarat.

  • Äldre 14 Apr 22:09
    #2
    Anonym (erika) skrev 2018-04-14 21:23:52 följande:

    svarat.


    TACK! :)
  • Äldre 15 Apr 18:34
    #3

    tack till er som svarat.. :) 

  • Anonym (Bibbi­)
    Äldre 15 Apr 18:56
    #4

    Vad är hsp?

  • Anonym (Bibbi­)
    Äldre 15 Apr 18:57
    #5

    Är det en diagnos?

  • Äldre 15 Apr 18:58
    #6
    Anonym (Bibbi) skrev 2018-04-15 18:57:23 följande:

    Är det en diagnos?


    Vad är högkänslighet?
    ? Högkänslighet eller HSP (Highly Sensitive Person) är  bokstavsdiagnos, utan ett begrepp myntat av psykologen Elaine Aron som har bedrivit forskning kring extra känslighet i drygt 20 år.

    Vad innebär det att vara högkänslig?
    ? Högkänsliga personer föds med ett nervsystem som är känsligare än hos genomsnittet och en hjärna som fungerar lite annorlunda än hos andra människor.
    ??Det innebär att högkänsliga kan uppfatta information och känslor som andra inte lägger märke till. Vi reflekterar mer över allting och sorterar information på en djupare nivå. Den större medvetenheten gör högkänsliga ofta känner starkare än andra känslomässigt. Vi är väldigt intuitiva, har en stark magkänsla och "bara vet", utan att veta hur.
  • Äldre 15 Apr 19:00
    #7

    Oj såg att det blev lite konstigt när jag kopierade.. det är ingen diagnos.

    Vad är högkänslighet?

    ? Högkänslighet eller HSP (Highly Sensitive Person) är ingen bokstavsdiagnos, utan ett begrepp myntat av psykologen Elaine Aron som har bedrivit forskning kring extra känslighet i drygt 20 år.

    Vad innebär det att vara högkänslig?
    ? Högkänsliga personer föds med ett nervsystem som är känsligare än hos genomsnittet och en hjärna som fungerar lite annorlunda än hos andra människor.
    ??Det innebär att högkänsliga kan uppfatta information och känslor som andra inte lägger märke till. Vi reflekterar mer över allting och sorterar information på en djupare nivå. Den större medvetenheten gör högkänsliga ofta känner starkare än andra känslomässigt. Vi är väldigt intuitiva, har en stark magkänsla och "bara vet", utan att veta hur.
Svar på tråden Snälla hjälp mig :) Highly Sensitive person