• hipsterpappan

    Har Vetenskapsakademin nått vägs ände?

    Visst är dom bara pinsamma i sina försök att bevara sin egen heder genom att hacka på varandra? Eller kommer det att finnas en vinnare i det här spektaklet som utspelar sig inför en öppen ridå? Så vad är bästa lösningen  för att ens kunna fortsätta som den kulturelit som ändå har haft som rollen som den tyngsta instansen i dagens kultursverige?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har Vetenskapsakademin nått vägs ände?
  • Tveksamt

    Pratar du om Vetenskapsakademien eller Svenska akademien? För det är två skilda saker och mig veterligen är det den senare det stormar kring.


    Ett bra argument behöver ingen hög röst. Retar du upp dig på små saker är du väl helt enkelt inte större än så.
  • hipsterpappan

    Haha ja vilken generalmiss. Går varken att ta bort eller ändra på forumet men alla fattar ändå ämnet.

  • BaronenOst

    Bryg mig inte så mycket, för min del kan de lägga ner hela cirkusen. Inget jag skulle sakna.

  • Themis

    Så länge Språkrådet och de som håller i SAOL/SAOB finns kvar så är jag inte särskilt bekymrad.

    Bättre att börja om på ny kula med akademin, med nya fräscha stadgar. En prima möjlighet för kungen att spotta i nävarna och bygga ihop något vettigare om han själv vill bli hågkommen, kanske?


    Never mind leg day. Don't skip brain day. /tips från coachen
Svar på tråden Har Vetenskapsakademin nått vägs ände?