• Anonym (15/4)

    BIM 15/4, någon mer?

    Jag borde fått mens idag, men den visar inga tecken på att dyka upp.

    Jag har väldigt oregelbunden cykel, därför vill jag inte göra grav.test ännu utan vänta någon dag till. Jag blev fast i "testberoende" innan min äldsta och vill inte hamna dit igen. Med #2 klarade jag det bra, jag var relativt säker på resultatet när jag testade och det kändes bättre så än som då när jag testade tidigt och kanske, kanske såg ett streck. Nu har jag testat ibland runt BIM, mest för att div årsmöten och fester lyckats falla då, så jag villa vara trygg med att dricka vin till maten osv.

    Är det någon mer som väntar mens nu i dagarna och vill vänta på testdag (eller mens ) tillsammans?

  • Svar på tråden BIM 15/4, någon mer?
  • Anonym (Hallonbåt)

    Hej! Vad spännande! Jag ska ha min mens den 18-19 och ska vänta tills onsdag den 18:e med att testa så jag slipper slösa test :) jag hade jätteont i magen, värre än mensvärk bara nån dag efter ägglossningen( som vi prickade in) och 7 dagar efter ägglossningen tror jag att jag hade en liten blödning! Hoppas det var en nidblödning men har aldrig haft så förut så vet inte! Hoppas hoppas :)

  • Anonym (15/4)
    Anonym (Hallonbåt) skrev 2018-04-15 13:10:40 följande:

    Hej! Vad spännande! Jag ska ha min mens den 18-19 och ska vänta tills onsdag den 18:e med att testa så jag slipper slösa test :) jag hade jätteont i magen, värre än mensvärk bara nån dag efter ägglossningen( som vi prickade in) och 7 dagar efter ägglossningen tror jag att jag hade en liten blödning! Hoppas det var en nidblödning men har aldrig haft så förut så vet inte! Hoppas hoppas :)


    Oooh hoppas hoppas!

    Med förra hade jag mycket blödningar, i v.22 så mycket att vi fick komma in till gynakuten (där ungen bara visade rumpan åt doktorn så de inte såg om hjärtat slog...) men minns inte om det var något där runt BIM. Jag var utbränd då, hade varit sjukskriven 1,5 månad när jag plussade, så minnet är lite vagt

    Jag hade tänkt testa imorgon bitti, men nu får det bli tisdag tror jag,
  • Anonym (Hallonbåt)

    Jag har inga barn sen innan så vet inte riktigt hur det ska känns men har kämpat i 5 månader nu :) du får uppdatera när du testat! :D

  • Anonym (15/4)

    Mina graviditeter var helt olika, och även om båda förlossningarna gick väldigt snabbt så var de helt olika, man vet ingenting fast man gjort det förut, det är nytt varje gång

  • Anonym (Hallonbåt)
    Anonym (15/4) skrev 2018-04-15 20:47:23 följande:

    Mina graviditeter var helt olika, och även om båda förlossningarna gick väldigt snabbt så var de helt olika, man vet ingenting fast man gjort det förut, det är nytt varje gång


    Ja det är nog olika från person till person! Hur går det för dig? Känner du att mensen är på gång eller har du ett frö i magen kanske? :) är på BIM-2 idag och känner ingenting, lite molvärk men det har jag haft sen ägglossningen!
  • Anonym (15/4)
    Anonym (Hallonbåt) skrev 2018-04-16 10:57:00 följande:

    Ja det är nog olika från person till person! Hur går det för dig? Känner du att mensen är på gång eller har du ett frö i magen kanske? :) är på BIM-2 idag och känner ingenting, lite molvärk men det har jag haft sen ägglossningen!


    Inget ännu

    Jag har väldigt ont i ena akillessenan (har en gammal skada i den) utan orsak, det har jag inte haft sedan lillebror slutade amma. Hade även tokmycket flytningar några dagar innan BIM, men det har jag haft ibland innan mens också.
  • Anonym (Hallonbåt)
    Anonym (15/4) skrev 2018-04-16 13:41:25 följande:

    Inget ännu

    Jag har väldigt ont i ena akillessenan (har en gammal skada i den) utan orsak, det har jag inte haft sedan lillebror slutade amma. Hade även tokmycket flytningar några dagar innan BIM, men det har jag haft ibland innan mens också.


    Jag har också haft ovanligt mycket flytningar! Och förut på jobbet märkte jag att jag faktiskt har ont i brösten! Inte mycket, men är öm när jag råkade stöta emot en dörr så kände lite och det är inte som vanligt! Kanske är mensen som gör så men inget jag brukar ha så hoppas ju självklart det är ett symtom :)
  • Anonym (15/4)
    Anonym (Hallonbåt) skrev 2018-04-16 13:59:58 följande:

    Jag har också haft ovanligt mycket flytningar! Och förut på jobbet märkte jag att jag faktiskt har ont i brösten! Inte mycket, men är öm när jag råkade stöta emot en dörr så kände lite och det är inte som vanligt! Kanske är mensen som gör så men inget jag brukar ha så hoppas ju självklart det är ett symtom :)


    Ja brösten ja... de är väldigt känsliga just nu, men det är nog mycket för att lillebror just slutat helt med amningen (bara varit 1 gång/natt senaste månaderna) så jag vågar inte räkna det. Imorgon gäller det... nervöst ju
  • Anonym (15/4)

    Trillade dit och testade nu ikväll, ingenting.

    Har ett vagt minne av att jag testade på BIM +4 sist och då var det ganska svagt streck, så nu förlag vänta några dagar innan jag försöker igen.

  • Anonym (Hallonbåt)
    Anonym (15/4) skrev 2018-04-16 21:22:42 följande:

    Trillade dit och testade nu ikväll, ingenting.

    Har ett vagt minne av att jag testade på BIM +4 sist och då var det ganska svagt streck, så nu förlag vänta några dagar innan jag försöker igen.


    Ja då får du vänta två dagar till när du har Bim+4 :) jag ska testa i morgonbitti!

    enligt min app är BIM 19:e men om jag följer statistiken på mina andra cykler så brukar jag få mens på samma dag två månader i rad, sen tredje månaden skiftar det med någon dag och fjärde månaden blir samma dag som tredje månaden, hoppas du fattar vad jag menad XD och förra månaden fick jag den 18:e så jag räknar med den 18:e denna månaden också :) forfarande mini molvärk och svagt ömma bröst, men brukar få en mega mensvärk precis innan mens nån dag innan (alltså idag) men har inte känt så mycket än idag! :)
Svar på tråden BIM 15/4, någon mer?