• smaajlet

    Störningar?

    Hej!

    För två månader sedan kom en granne (nerifrån) och sa att vi störde, vilket jag blev chockad över. Vi har bott i lgh sedan feb 2017 och ingen annan har klagat. Gällande störningen, jag visste att min 3 åriga son är överaktiv och somnar gärna inte tidigt. Vi har försökt att lugna ner honom på kvällarna så gott vi kan.

    För ett par veckor sen fick vi ett samtal från hyresvärden. Vi visste direkt vem som hade klagat. Vi sa som det var att vi vet reglerna och vi gör allt vi kan för att lugna barnen. Men faktum är att det inte bara är barnen som grannen anser är problemet.

    Kl 15 idag var det visst fel att dammsuga. Att min utvecklingsstörda systerson kommer på besök och pratar högt (trots att jag sagt åt honom) är också ett problem. Allt vi gör hemma verkar vara ett problem för grannen nedanför. Han har bankat i elementen i köket minst tre ggr när vi har ?väsnats?, klockan var då mellan 07-22 då allt detta pågått.

    Ingen annan granne har klagat, bara grannen nedanför. Det känns som att vi måste gå på tårna för att han ska bli nöjd.

    Jag vet inte hur jag ska göra. Vi letar för fullt efter annat boende men vill helst undvika bli vräkta för att vi försöker leva ett vanligt liv i lägenheten och EN granne är för kinkig för lite oväsen. Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Störningar?
  • myskmalva

    Prata med hyresvärden! Det verkar ju som att grannen har skapat sina egna kriterier för vad som räknas som en otillåten störning. Att hen är ovanligt lättstörd är ingenting ni ska bli vräkta för.

Svar på tråden Störningar?