• emmassss

    Följas åt till ett plus?

    Finns det någon som i detta nu försöker bli gravid? Vi har snart försökt ett år men det har inte blivit något, kör nu med ÄL test och hoppas att nästa mens uteblir. Är du i samma situation? Har du några tips för att öka chansen? Jag äter folsyra och rosenrot samt multivitamin. Lever hälsosamt och tränar några gånger i veckan. Ska vi följas åt till ett plus?

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus?
  • Mandizzz

    Jajamen! Skrattande
    Är väldigt ny här på FL men såhär då:
    Vi har visserligen inte försökt mer än 3 månader, vilket inte är alls länge...
    Hade BIM i fredags men fortfarande ingen mens och negativt på stickan. Äter folsyra och lever hälsosamt. Följs gärna åt till ett plus! Glad 

  • Anonym (Jen)

    Jag har ett tips, sluta försöka att pricka in. Asså jag försökte som en tok!!

    Det gick verkligen inte, sedan fick jag automatiskt något annat viktigare att tänka på

    och då tänkte jag att ja det blir väl när det blir.. helt plötsligt så kom det ett plus :)

    Inte så lätt att låta bli såklart, men det kan faktiskt funka. Min kompis försökte också som en dåre sedan hade hon ett bröllop att tänka på och då blev hon gravid direkt! Lycka till :D

  • Mandizzz

    Tack för tipset!

    Har hört att det kan "låsa sig" ju mer man tänker på det.

    Svårt som tusan men ska försöka lyda ditt råd ändå! :D

  • Fridaa95

    Hej! Jag hakar gärna på din tråd. Jag är 22 år och min sambo 24, vi har försökt bli gravida sen mars 2017 utan att lyckas.

    Jag har regelbunden mens och ägglossning- så jag har koll! Har ägglossning nu de närmaste dagarna, men just nu känner jag typ ?ja ja, det blir som det blir, har tappat hoppet?

  • Mandizzz

    Börjar nu märka av att min mens är oregelbunden sedan jag slutade med piller i februari. Har haft mens och positivt utslag på ÄL-tester men nu är den 2 veckor sen. Inget utslag på varken grav-test eller ÄLtest. Är det helt enkelt bara att vänta och ha tålamod? :)

  • Tiana123

    Jag slutade med p-piller i april. Och fick mens direkt.. tänkte inte mer på det utan mer händer det så händer det... och idag testade jag och fick ett svaaagt streck, vad tror ni är det ett plus? :D

  • Anonym543

    Jag följs gärna åt!! Har nästan precis börjat försöka, den 2a maj bestämde vi oss för att skaffa bebis! Längtar tills jag får ta första testet!

  • Emelies95

    Hej!

    Hänger gärna med i denna tråd.

    Jag är 22 år och min sambo är 24 år. Vi har försökt sedan november 2017 att bli gravida.

    Igår plussade jag på stickan, gjorde 2 st test vid 2 tillfällen. Fick rätt så tydliga streck på båda testen.

    Är i vecka 5 (4+4)

    Jag började med folsyra i början av januari, slutade röka i slutet på oktober. Slutade även dricka alkohol i slutet av oktober. Allt för att öka chanserna att bli gravid. Nu håller vi tummarna att allt ska gå vägen :)

  • Mandizzz

    Hej igen!
    Längesedan jag skrev nu, men i maj månad kom mens och allt igång som vanligt. I morse plussade jag på ett clearblue digitalt test!! Skrattande Känns helt overkligt, och vet att mycket kan hända på vägen, men hoppas på det bästa!

  • Anonym (Hopplös)

    Hejsan!


    Vi har varit utan preventilmedel sedan augusti 17 men kan väl säga att vi försökt noggrant med tempande, tester osv sedan april. Händer ingenting här. Börjar bli orolig att det är fel på någon av oss. Vi är 23 resp 25..

Svar på tråden Följas åt till ett plus?