• Hallonpaj121212

    Finns det hopp att han kommer tillbaka till mig?

    Min pojkvän och jag var tillsammans 1 halvår och har många fina minnen tillsammans, under vårat förhållande hade vi aldrig några problem eller bråk osv. Det ända är att vi varit väldigt olika som personer, han är ensamvarg (detta var hans första riktiga förhållande med mig) och alltid varit trygg i sig själv och har alltid haft svårt att visa känslor (detta hade jag stort behov av i vår relation). Jag däremot är känslomänniska och trivs med tvåsamheten och såg en framtid med honom, var redo att satsa seriöst på vårat förhållande. Men så för 2 veckor sen betedde han sig märkligt, lite kall och svarade jättesegt på sms.. sen kom det ett sms där han skrev ?jag vill ta en paus en vecka och tänka över oss, många tankar som snurrar?. Jag ringde upp hobom direkt och sa att det får han inget ut av, så vi bestämde att ses dagen därpå och då fick han ta ett beslut hur han ville göra. Han var jätte velig/osäker på om han ville vara tillsammans med mig och valde att göra slut. Jag är helt förkrossad.. Nu har det gått 2 veckor och jag har varit stark och inte kontaktat honom. Har heller inte hört något från honom. I helgen träffade jag på hans kompisar på krogen, då en av hans bästa kompisar kommer och pratar med mig och säger ?kan ni inte bli tillsammans igen? Jag förstår inte vad han tänkte med när han gjorde slut med dig, ge honom bara lite tid så kommer han inse att han vill tillbaka till dig, han har ju fortfarande känslor och saknar dig?.

    Jag är verkligen förvirrad nu. Min fråga är, ska jag försöka och släppa och inte tänka på honom eller vad hans kompis sa? Hur går man vidare i en sån här situation? Och till den STÖRSTA frågan, finns det hopp att han kommer tillbaka och hör av sig till mig? Ska jag låta bli att kontakta honom?

    Super tacksam om folk vill ge råd!

  • Svar på tråden Finns det hopp att han kommer tillbaka till mig?
  • Anonym (mmm)

    Ett halvår är inte länge men det är ungefär vad man brukar säga att förälskelsefasen ligger på. Därefter börjar känslor fördjupas till mer äkta kärlek, eller inte. I ert fall var det "eller inte" som blev för killen. Det är naturligt att relationer tar slut efter ungefär 6-12 mån pga detta. 

    kontakta inte. Är han intresserad kommer han höra av sig men hör du av dig nu efter så kort tid kommer du bara verka klängig

  • Meriall

    I de fall jag känner till i bekantskapskretsen där någon ångrat sig efter att ha gjort slut på samma sätt som för er så har de som kommit tillbaka gjort det efter 6-8 månader av ingen kontakt. Ganska länge alltså.

    Försök glömma och gå vidare med ditt liv. Hör han av sig och ångrar dig är det en bonus.

  • sextiotalist
    Anonym (mmm) skrev 2018-04-16 10:14:14 följande:

    Ett halvår är inte länge men det är ungefär vad man brukar säga att förälskelsefasen ligger på. Därefter börjar känslor fördjupas till mer äkta kärlek, eller inte. I ert fall var det "eller inte" som blev för killen. Det är naturligt att relationer tar slut efter ungefär 6-12 mån pga detta. 

    kontakta inte. Är han intresserad kommer han höra av sig men hör du av dig nu efter så kort tid kommer du bara verka klängig


    Exakt, förälskelsefasen försvinner för att sedan gå över till kärlek eller bekvämlighet
Svar på tråden Finns det hopp att han kommer tillbaka till mig?