• LMT

    Någon här som gjort sperm dna fragmentation test?

    Hej!

    Jag undrar om någon här inne har varit med om att man gjort ett sperm dna fragmentation test på mannen. Vad fick ni för resultat och vad fick ni för information angående det?

  • Svar på tråden Någon här som gjort sperm dna fragmentation test?
  • UndrandeSökare
    LMT skrev 2018-04-16 18:04:22 följande:

    Hej!

    Jag undrar om någon här inne har varit med om att man gjort ett sperm dna fragmentation test på mannen. Vad fick ni för resultat och vad fick ni för information angående det?


    Ja, min man har gjort det hos Avaclinic. Tyvärr hittades både dnafel och fragmentationsfel, så vi valde att göra dubbeldonation med PGS efter det på Avaclinic. Vi har nu 5 friska blastosar i frysen efter PGS

    Har din man gjort sperm dna fragmentationstest eller ska han göra det?
  • LMT

    Grattis!

    Han har gjort två. Fick ett DNA-fragmenteringsindex (DFI) på 39% första gången och 37% andra gången. Så det kommer att bli ICSI för oss när jag gått ner i vikt.

  • UndrandeSökare
    LMT skrev 2018-04-16 23:57:18 följande:

    Grattis!

    Han har gjort två. Fick ett DNA-fragmenteringsindex (DFI) på 39% första gången och 37% andra gången. Så det kommer att bli ICSI för oss när jag gått ner i vikt.


    Min man hade också över 30% fragmentation.

    Om man har fragmentation över 30% är det ingen idé

    att försöka med den sperman, det kommer inte bli bra resultat, inte ens med icsi, använd spermadonation istället. Fragmentationen måste vara under 15% för att det ska vara nån idé att använda den.
  • Anonym (Frag)

    Jag undrar om de kan se på spermierna om de har fragmentationsfel vid icsi?

    Syns det utanpå?

  • UndrandeSökare
    Anonym (Frag) skrev 2018-09-22 22:45:50 följande:

    Jag undrar om de kan se på spermierna om de har fragmentationsfel vid icsi?

    Syns det utanpå?


    Nej, det syns inte utanpå spermierna, man måste göra sperm dna fragmentationstest för att få veta. Det finns EJ i Sverige, men ivid olika kliniker utomlands. Vi gjorde det oå Avaclinic i Riga och då kostade det 750kr(några år sen).
Svar på tråden Någon här som gjort sperm dna fragmentation test?