• sobrio88

    Vårdcentral eller barnmottagning?

    Min treåring har haft problem med magen varje vår nu sen han var 1 år. Kräks en gång om dagen några gånger i veckan och har diarréer. I år började det förra torsdagen (5/4). Pratade med en läkare på kry som sa att om han inte blivit bättre på en vecka så ska jag begära allergiutredning. Han var bättre från tisdag kväll till lördag men då drog det igång igen. I söndags var han bättre men nu under eftermiddagen kräktes han igen så ska ringa imorgon.

    Men var ringer man nånstans?? Vårdcentralen eller barnmottagning eller något annat ställe?

    Tack för svar Glad

  • Svar på tråden Vårdcentral eller barnmottagning?
  • modsey
    sobrio88 skrev 2018-04-16 18:44:14 följande:

    Min treåring har haft problem med magen varje vår nu sen han var 1 år. Kräks en gång om dagen några gånger i veckan och har diarréer. I år började det förra torsdagen (5/4). Pratade med en läkare på kry som sa att om han inte blivit bättre på en vecka så ska jag begära allergiutredning. Han var bättre från tisdag kväll till lördag men då drog det igång igen. I söndags var han bättre men nu under eftermiddagen kräktes han igen så ska ringa imorgon.

    Men var ringer man nånstans?? Vårdcentralen eller barnmottagning eller något annat ställe?

    Tack för svar 


    Din vårdcentral är där du börjar. Kontakta dem.
  • Anonym (Ring)
    modsey skrev 2018-04-16 18:59:04 följande:

    Din vårdcentral är där du börjar. Kontakta dem.


    Inte nödvändigtvis. Jag skulle ringa barnmottagningen och höra med dem. Om de tycker att man skall dit direkt är det nog det bästa. Jag ringde på det viset en gång för att få råd angående en 3-åring (annan åkomma) och de bokade direkt in ett besök ett par timmar senare.
  • modsey
    Anonym (Ring) skrev 2018-04-16 20:05:21 följande:

    Inte nödvändigtvis. Jag skulle ringa barnmottagningen och höra med dem. Om de tycker att man skall dit direkt är det nog det bästa. Jag ringde på det viset en gång för att få råd angående en 3-åring (annan åkomma) och de bokade direkt in ett besök ett par timmar senare.


    Kan säkert vara så på vissa sjukhus. Där jag arbetar är det inte så
  • Anonym (Ring)
    modsey skrev 2018-04-16 20:42:11 följande:

    Kan säkert vara så på vissa sjukhus. Där jag arbetar är det inte så


    Ja, det beror säkert på var man bor.
  • sobrio88
    Anonym (Ring) skrev 2018-04-16 20:05:21 följande:

    Inte nödvändigtvis. Jag skulle ringa barnmottagningen och höra med dem. Om de tycker att man skall dit direkt är det nog det bästa. Jag ringde på det viset en gång för att få råd angående en 3-åring (annan åkomma) och de bokade direkt in ett besök ett par timmar senare.


    modsey skrev 2018-04-16 20:42:11 följande:

    Kan säkert vara så på vissa sjukhus. Där jag arbetar är det inte så


    Tack Testar barnmottagningen så får jag se vad dom säger
Svar på tråden Vårdcentral eller barnmottagning?