• Anonym (Själv­)
    Äldre 16 Apr 19:19
    2588 visningar
    0 svar
    0
    2588

    Vill ha ensam vårdnad, hur?

    Separerade hastigt från ex pga. Hand alkoholmissbruk. Tog i princip ungarna och stack.

    Han hade då varit påverkad mer eller mindre varje dag sedan iaf ett halvår tillbaka om inte mer.

    Efter separation i maj det året så träffade barnen honom någon dag då och då.

    8 månader efter att jag stack hotade han mig med våld fick med sig dottern i bilen och stoppades några timmar senare av polis och blåste positivt.

    Efter den händelsen träffade han inte barnen på fyra månader, dom ville inte. Jag gjorde oroaanmälan till soc. Skolan gjorde anmälan till soc pga han dök upp oanmäld på deras skola och var påverkad. Dottern var vettskrämd.

    Soc gjorde en utredning som resulterade i att jag ansågs vara tillräknelig som förälder. Jag skulle i den mån jag var bekväm låta barnen ha umgänge med sin pappa. Vad om hjälp av soc med de första mötena mellan barnen och pappa för att se så att allt gick rätt till men som jag fattade det räknades inte händelserna vi erfarit som tillräckliga gör att detta behov kunde tillgodoses.

    Då beslutade jag själv, när barnen började uttrycka att de ville träffa sin pappa igen, att han hämtade dom vissa tider och lämnade några timmar senare till en början. Vi har sedan utökat till varannan helg. Detta under premisserna , som exet delgivit soc. att han deltog vid AA möten och kunde uppvisa att han gjorde alkotest på mottagning. Bett om denna info men har ej fått.

    Han blev av med jobbet i vevan med att han körde full och bor i annan kommun. Han hämtar varannan helg och jag hämtar hem från honom för han kan bara inte hålla tider för lämning.

    Ungarna är dötrötta för där får dom vara uppe sålänge de vill, de somnar i bil påväg hem och är allmänt i obalans första dagarna efter hemkomst.

    Allt jag gör med barnens skola och läkare osv kräver hans underskrift, något jag inte kan få för jag är rädd att träffa honom och de ggr skolan kontaktat honom för t ex att få BVC journal har han varit okontaktbar eller vägrat lämna ut.

    Han är inte delaktig i något och hotade vid separation med självmord om jag inte tog tillbaka begäran om underhåll.

    Siat frågade jag honom om ett bidrag till ett av barnens nya cykel, köpte andra barnets själv förra året, men han har inget jobb och det är så synd om honom .

    Han särbehandlar äldsta och yngsta och jag längtar tills yngata är såpass stor att han kan börja ifrågasätta.

    Vi kan inte samarbeta, det är som att prata med en vägg och kommunikationen är enbart via sammannita urartar "samtalen".

    Nu vill jag ha ensam vårdnad och vet att jag måste vända mig till tingsrätten med advokat?

    Någon som varit i liknande situation. Hur har det gåttt? Vad ska jag tänkanpå och vad har jag att vänta?

Svar på tråden Vill ha ensam vårdnad, hur?