• Äldre 16 Apr 23:45
    1504 visningar
    9 svar
    9
    1504

    Någon "expert" på menscykeln?

    Behöver lite hjälp.

    Jag fick mens 26 mars som varade fram till ungefär den 31. Betyder det att jag kan ha ägglossning nu?

    Fick en liten rosa blödning för en vecka sen som sedan blev några droppar blod dagen efter och på tredje dagen lite brunt och sen slutade det. Har sen dess haft molvärk i magen och ner i ljumskarna som ökat i intensivitet dag för dag. Sticker till i livmodern också då och då. Min mage har svullnat aningen också. Kan jag helt enkelt bara ha ägglossning nu? Har tagit gravtest som visade negativt.

    Hjälp en orolig själ! :)

  • Svar på tråden Någon "expert" på menscykeln?
  • Anonym (Misse­)
    Äldre 16 Apr 23:55
    #1

    Beror ju lite på hur din cykel brukar se ut, men rent spontant känns det som det är lite för sent för ägglossning nu.

    Jag hade mens exakt samma datum, 26-31.

    Jag hade ägglossning den 8-9e.

  • Äldre 17 Apr 04:10
    #2
    Anonym (Misse) skrev 2018-04-16 23:55:12 följande:

    Beror ju lite på hur din cykel brukar se ut, men rent spontant känns det som det är lite för sent för ägglossning nu.

    Jag hade mens exakt samma datum, 26-31.

    Jag hade ägglossning den 8-9e.


    Precis det jag tänkte då. Jag va också ganska säker på att jag hade ägglossning för någon vecka sen men eftersom symptomen fortsätter så blev jag så osäker. Då är det något annan som spökar. Kanske för tidigt att ta ett graviditetstest då?
  • Anonym (Misse­)
    Äldre 17 Apr 06:11
    #3
    Sisterofthesun skrev 2018-04-17 04:10:25 följande:

    Precis det jag tänkte då. Jag va också ganska säker på att jag hade ägglossning för någon vecka sen men eftersom symptomen fortsätter så blev jag så osäker. Då är det något annan som spökar. Kanske för tidigt att ta ett graviditetstest då?


    Ja är du gravid är det nog för tidigt för att testa.

    Det kan ju var annat också, mensen som spökar tidigt, mellanblödning osv.

    Nu när jag tänker efter så kände jag på samma sätt när jag faktiskt var gravid. Hade molvärk och kändes allmänt konstig i de regionerna. Nu behöver det ju inte alls vara så i ditt fall men jag skulle nog testa igen om mensen inte kommer :)
  • Anonym (Sara)
    Äldre 17 Apr 06:19
    #4

    Man kan ju ha mens fast man är gravid. Min första graviditet fick jag mens den 17/5 och den höll på ungefär lika länge som den normalt gör. När mensen inte dök upp i Juni tog jag test och när jag sedan fick komma och göra vul (går på spec.mödravården av diverse anledningar) så sa dom att jag var mycket längre gången än vad vi först trodde då vi utgått från mensen i maj. Var ungefär 1 månad längre gången.

    Den där blödningen du hade kanske var en en genombrottsblödning av nå slag.

    Jag skulle ta ett test nu och om det inte visar positivt så skulle jag ta ett till om 2 veckor. Men det är pga min erfarenhet av min första graviditet :)

  • Anonym (Misse­)
    Äldre 17 Apr 06:35
    #5
    Anonym (Sara) skrev 2018-04-17 06:19:07 följande:

    Man kan ju ha mens fast man är gravid. Min första graviditet fick jag mens den 17/5 och den höll på ungefär lika länge som den normalt gör. När mensen inte dök upp i Juni tog jag test och när jag sedan fick komma och göra vul (går på spec.mödravården av diverse anledningar) så sa dom att jag var mycket längre gången än vad vi först trodde då vi utgått från mensen i maj. Var ungefär 1 månad längre gången.

    Den där blödningen du hade kanske var en en genombrottsblödning av nå slag.

    Jag skulle ta ett test nu och om det inte visar positivt så skulle jag ta ett till om 2 veckor. Men det är pga min erfarenhet av min första graviditet :)


    Så kan det också vara.

    Hon har dock redan gjort ett test nu, som visade negativt.

    Skulle också testa om ett tag även om mensen kommer, skadar ju inte :)
  • Äldre 17 Apr 08:11
    #6

    Jag gjorde testet i söndags tror jag. Kanske kan testa imorgon igen då med morgonurin?

    Saken är den att jag har en liten flicka här hemma som precis fyllt 3 månader?! Har haft mens två gånger sen förlossningen och det har varit som vanligt och regelbundet. Symptomen jag känner nu är precis som innan jag plussade med henne. Jag känner molvärk flera gånger om dagen och så har jag haft sega flytningar som jag skrev i ca en vecka tror jag. Nu först igårkväll kände jag hur det "rann" lite i samband med molvärk och jag va säker på att det va mensen men det va bara en väldigt vattnig flytning. Brukar alltid få molvärk antingen dagen för mens eller dagen innna en liten känning, aldrig i en vecka innan!

    Jag har gjort tre test. Ett samma dag som den rosa flytningen kom och det va ju negativt, testade sen någon dag efter två gånger till och det konstiga där va att jag först fick två streck i några sekunder men sen försvann dessa och övergick till bara ett streck. Har aldrig hört om detta tidigare?! (Billiga test från Kina)

    Utsökta för den osammanhängande texten, är lite för trött för att formulera bättre just nu. Hoppas någon orkar svara trots att dessa "är jag gravid-trådar" är uttjatade :/ har lite smått panik just nu. Va ju inte riktigt meningen att bli gravid ÄN ifall nu så är fallet.

  • Äldre 17 Apr 08:18
    #7
    Anonym (Sara) skrev 2018-04-17 06:19:07 följande:

    Man kan ju ha mens fast man är gravid. Min första graviditet fick jag mens den 17/5 och den höll på ungefär lika länge som den normalt gör. När mensen inte dök upp i Juni tog jag test och när jag sedan fick komma och göra vul (går på spec.mödravården av diverse anledningar) så sa dom att jag var mycket längre gången än vad vi först trodde då vi utgått från mensen i maj. Var ungefär 1 månad längre gången.

    Den där blödningen du hade kanske var en en genombrottsblödning av nå slag.

    Jag skulle ta ett test nu och om det inte visar positivt så skulle jag ta ett till om 2 veckor. Men det är pga min erfarenhet av min första graviditet :)


    Jag hade den tanken också, kanske va mensen sist inte någon " riktig" mens. Har ju läst att vissa faktiskt har mens under graviditeten. Man tänker ju alltid att det ska vara en "garanti" för att man definitivt inte är gravid.

    Jag har bara ett test kvar här hemma som jag tänkte spara. Det står att det ska kunna ge utslag först på mensens första dag. Väntar kanske en vecka till då (om jag kan stå ut) eller köper kanske nya billigare tester. Hemskt att behöva gå och undra ju.
  • Anonym (Misse­)
    Äldre 17 Apr 09:06
    #8

    Om det bara är tre månader sedan förlossning skulle jag gissa på att mensen inte är helt regelbunden än. För mig höll den på och spökade i typ ett halvår, precis när man trodde det blivit regelbundet så kom en mellanblödning, eller så hoppade sen över en gång. Testa utifall om någon vecka.

  • Äldre 17 Apr 09:24
    #9

    Jag tänkte det också. Känns dock skumt med all molvärk och stickningar. Vad tror du om testerna som visade två streck och sen ett? :/

Svar på tråden Någon "expert" på menscykeln?